TMB1002 / ESAS MESLEK ÇALGISI II

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
1Klasik Kemençe: Rast Peşrevi’nin birinci hanesinin çalışılması (Benli Hasan Ağa). Ney: Rast Peşrevi’nin çalışılması (Refik Fersan 1.hane, teslim ve 2. hane). Ud: I. pozisyondaki sesler 1. pozisyon acemaşiran Keman: Geçmiş dönem tekrarı ve değerlendirmesi. Kanun: Rast Peşrevi’nin birinci hanesinin çalışılması (Refik Fersan). Bağlama: Oktav La sesinin bağlamadaki yeri. TSM Ses- Tanbur: Temel nefes, gevşeme çalışmaları, ses egzersizleri, solfej alıştırmaları, tanbur sazı üzerinde uygulamalar ve Nevâ makâmında geçilecek 1 sözlü eserin solfeji, söz giydirilmesi [1]no:2460, [1] Arşiv No: E2492, (4) s. 121 ,(2), [1]no:E2492, [7] s. 86, [9]s.1-3; [10]s.2-7; [11]s.1-5; [12]s.1-7
2Klasik Kemençe: Rast Peşrevi’nin ikinci hanesinin çalışılması(Benli Hasan Ağa). Ney: Rast Peşrevi’nin çalışılması (Refik Fersan 3. ve 4. Hane). Ud: çargah makamı Keman: Mahur makamıyla ilgili dizi ve etüd çalışması. Kanun: Rast Peşrevi’nin ikinci hanesinin çalışılması ( Refik Fersan). Bağlama: Oktav Si sesinin bağlamadaki yeri. TSM Ses- Tanbur: Temel nefes, gevşeme çalışmaları, ses egzersizleri, solfej alıştırmaları, tanbur sazı üzerinde uygulamalar ve Nevâ makâmında geçilecek 1 sözlü eserin solfeji, söz giydirilmesi [1]no:2460, [1] Arşiv No: E2492, (4) s. 123 (2), (3), [1]no:E2492, [7]s.89; [8] s. 36, [9]s.3-7; [10]s.7-9; [11]s.5-10; [12]s.7-15
3Klasik Kemençe: Rast Peşrevi’nin üçüncü hanesinin çalışılması(Benli Hasan Ağa). Ney: Rast Saz Semaisi’nin çalışılması(Benli Hasan Ağa 1.hane, teslim ve 2. hane). Ud: Aşkefza makamı. Keman: Mahur makamıyla ilgili dizi ve etüd çalışması.Kanun: Rast Peşrevi’nin üçüncü hanesinin çalışılması(Refik Fersan). Bağlama: Oktav Do sesinin bağlamadaki yeri. TSM Ses- Tanbur: Temel nefes, gevşeme çalışmaları, ses egzersizleri, solfej alıştırmaları, tanbur sazı üzerinde uygulamalar ve Tâhir makâmında geçilecek 1 sözlü eserin solfeji, söz giydirilmesi [1]no:2460, [1] Arşiv No: E2529, (4)s. 125 (2), (3), [1]no:E2492, [7]s.92; [8] s. 37, [9]s.7-14; [10]s.9-10; [11]s.10-17; [12]s.15-20
4Klasik Kemençe: Rast Saz Semaisi’nin birinci hane ve tesliminin çalışılması(Münir Mazhar Kamsoy). Ney:Rast Saz Semaisi’nin çalışılması (Benli Hasan Ağa 3. ve 4. Hane). Ud: legato buselik dizi ve sol el parmak çalışaması Keman: Mahur türkü çalışması (Yemenimde Hare Var). Kanun: Rast Saz Semaisi’nin birinci hane ve tesliminin çalışılması(Osman Bey). Bağlama: Oktav Re sesinin bağlamadaki yeri. TSM Ses- Tanbur: Temel nefes, ses egzersizleri ve solfej alıştırmaları ve tanbur sazı üzerinde uygulamalar[1] no:2563, [1] Arşiv No: E2529, (4) s. 275, [1] no:E2585, [7]s.95; [8] s. 38, [9]s.14-22; [10]s.10-14; [11]s.17-19; [12]s.20-24
5Klasik Kemençe: Rast Saz Semaisi’nin birinci hane ve tesliminin çalışılması(Münir Mazhar Kamsoy). Ney: Uşşak Saz Semaisi’nin çalışılması (Salih Dede 1. Hane, teslim ve 2. Hane). Ud: 1.pozisyonda ana kolonlarda elde edilen diziler göçürmeler legato. Keman: Mahur şarkı çalışması (Şarkımı Senin İçin Yazdığımı Bilseydin). Kanun: Rast Saz Semaisi’nin ikinci ve üçüncü hane çalışılması(Osman Bey). Bağlama: Dört onaltılıktan oluşan tartım kalıbı ve tezene vuruşu. TSM Ses- Tanbur: Temel nefes, gevşeme çalışmaları, ses egzersizleri, solfej alıştırmaları, tanbur sazı üzerinde uygulamalar ve Gülizar makâmında geçilecek 1 sözlü eserin solfeji, söz giydirilmesi [1] no:2563, [1] Arşiv No: E3356, (4) s, 127; [1] no:E2585, [7]s.98; [8] s. 39, [9]s.22-27; [10]s.14-18; [11]s.19-27; [12]s.24
6Klasik Kemençe: Kürdi Peşrevi’nin birinci hane, teslim ve ikinci hanesinin çalışılması. Ney: Uşşak Saz Semaisi’nin çalışılması (Salih Dede 3. Ve 4. hane). Ud: uzatma noktası kürdi makamı. Keman: Mahur şarkı çalışması (Petek Petek Bal Gibisin). Kanun: Kürdi Peşrevi’nin birinci hane, teslim ve ikinci hanesinin çalışılması (Refik Fersan). Bağalama:Sekizlik ve Onaltılıktan oluşan tartım kalıbı ve tezene vuruşu.TSM Ses- Tanbur: Temel nefes, ses egzersizleri ve solfej alıştırmaları, tanbur sazı üzerinde uygulamalar ve Gülizar makâmında geçilecek 1 sözlü eserin solfeji, söz giydirilmesi[1]no: 1584, [1] Arşiv No: E3356, (4) s. 131, [7]s.101, [9]s.27-38; [10]s.18-23; [11]s.27-36; [12]s.24-28
7Klasik Kemençe: Kürdi Peşrevi’nin üçüncü hane ve dördüncü hanesinin çalışılması. Ney: Bayati Peşrevi’nin çalışılması (Neyzen Emin Dede 1. Hane, teslim, 2. Hane, 3. Hane ve 4. Hane). Ud: tekrar çalışmaları. Keman: Genel tekrar. Kanun: Kürdi Peşrevi’nin üçüncü hane ve dördüncü hanesinin çalışılması(Refik Fersan). Bağlama: Senkoplu Tartım kalıbı ve Tezene Vuruşu. TSM Ses- Tanbur: Temel nefes, gevşeme çalışmaları, ses egzersizleri, solfej alıştırmaları, tanbur sazı üzerinde uygulamalar ve Tabii Hicaz makâmında geçilecek 1 sözlü eserin solfeji, söz giydirilmesi [1]no: 1584, [1] Arşiv No: E0216, [7]s105; [8]. s. 40, [9]s.38-42; [10]s.23-42; [11]s.36-38; [12]s.28-37
8Klasik Kemençe: Buselik Peşrevi’nin birinci hane ve tesliminin çalışılması(Kemençeci Nikolaki). Ney: Bayati Saz Semaisi’nin çalışılması (Necmettin Hakkı İzmirli 1. Hane, teslim, 2. Hane, 3. Hane ve 4. Hane). Ud:acemaşiran makamı yegahda buselik. Keman: Rast makamında dizi ve etüd çalışması. Kanun: Buselik Peşrevi’nin birinci hane ve tesliminin çalışılması(Kemençeci Nikolaki). Bağlama: Noktalı sekizlik ve onaltılıktan oluşan tartım kalıbı ve tezene vuruşu. TSM Ses- Tanbur: Temel nefes, gevşeme çalışmaları, ses egzersizleri, solfej alıştırmaları, tanbur sazı üzerinde uygulamalar ve Tabii Hicaz makâmında geçilecek 1 sözlü eserin solfeji, söz giydirilmesi [1]no:369, [1] Arşiv No: E0216, (4) s. 132, [1]no:369, [7] s. 108.; (8) s. 41, [9]s.42-50; [10]s.42-48; [11]s.38-47; [12]s.37-52
9Klasik Kemençe: Buselik Peşrevi’nin ikinci hanesinin çalışılması(Kemençeci Nikolaki). Ney: Hüseyni Saz Semaisi’nin çalışılması (Lavtacı Andon 1. Hane, teslim ve 2. Hane). Ud: iki uzatma noktası süslemeler. Keman: Rast makamında dizi ve etüd çalışması. Kanun: Buselik Peşrevi’nin ikinci hanesinin çalışılması(Kemençeci Nikolaki). Bağlama: Si bemol sesinin bağlamadaki yeri. TSM Ses- Tanbur: Temel nefes, ses egzersizleri ve solfej alıştırmalar, tanbur sazı üzerinde uygulamalar ve Hicaz Hümâyun makâmında geçilecek 1 sözlü eserin solfeji, söz giydirilmesi[1]no:369, [1] Arşiv No: E1260, (4) s. 134, [1]no:369, [7]s. 113.; (8) s. 42, [9]s.42-50; [10]s.42-48; [11]s.38-47; [12]s.37-52
10Klasik Kemençe: Buselik Saz Semaisi’nin birinci hane, ikinci hane ve tesliminin çalışılması(Miskali İsmet Ağa). Ney:Hüseyni Saz Semaisi’nin çalışılması (Lavtacı Andon 3. Ve 4. Hane). Ud: nihavend makamı. Keman: Rast Şarkı çalışması (Yoksun Diye Bahçemde). Kanun: Buselik Saz Semaisi’nin birinci hane, tesliminin çalışılması(I. Mahmut). Bağlama: Si bemol 2 sesinin bağlamadaki yeri. TSM Ses- Tanbur: Temel nefes, gevşeme çalışmaları, ses egzersizleri, solfej alıştırmaları, tanbur sazı üzerinde uygulamalar ve Hicaz Uzzâl makâmında geçilecek 1 sözlü eserin solfeji, söz giydirilmesi[1]no:394, [1] Arşiv No: E1260, (4) s. 135; [7]s. 117.; (8) s. 44, [9]s.42-50; [10]s.42-48; [11]s.38-47; [12]s.37-52
11Klasik Kemençe: Uşşak Peşrevi’nin birinci hane ve tesliminin çalışılması (Salih Dede). Ney:Neva Peşrevi’nin çalışılması (Tanburi Cemil Bey 1. Hane, teslim, 2. Hane, 3. Hane ve 4. Hane). Ud: otuz ikilik değerler tremolo. Keman: Rast Şarkı çalışması (Bir Göz Aşinalığı Var). Kanun: Buselik Saz Semaisi’nin ikinci hanesinin çalışılması( I.Mahmut). Bağlama: Mi bemol ve mi bemol 2 sesinin bağlamadaki yeri, Fa diyez sesinin bağlamadaki yeri. TSM Ses- Tanbur: Temel nefes, gevşeme çalışmaları, ses egzersizleri, solfej alıştırmaları, tanbur sazı üzerinde uygulamalar ve Hicaz Uzzâl makâmında geçilecek 1 sözlü eserin solfeji, söz giydirilmesi [1]no: 3326, [1] Arşiv No: E1948, (4) s. 136, 253, [7]s.122-125.; (8) s. 46-47, [9]s.50-51; [10]s.48-57; [11]s.47; [12]s.52-55
12Klasik Kemençe: Uşşak Saz Semaisi’nin birinci hane ve tesliminin çalışılması. Ney: Muhayyer Saz Semaisi’nin çalışılması (Tanburi Cemil Bey 1. Hane, teslim ve 2. Hane). Ud: dizi ve sol el parmak çalışması acemaşiran etüd . Keman: Segah makamında dizi ve etüd çalışması. Kanun: Uşşak Peşrevi’nin birinci hane ve tesliminin çalışılması (Salih Dede). Bağlama: Do diyez sesinin bağlamadaki yeri. TSM Ses- Tanbur: Temel nefes, ses egzersizleri ve solfej alıştırmalar, tanbur sazı üzerinde uygulamalar ve Zirgüleli Hicaz makamında geçilecek 1 sözlü eserin solfeji, söz giydirilmesi [1]no: 3356, [1] Arşiv No: E1834, (4) s. 255; [1]no: 3326., [7] s. 129. (8) s. 49, [9]s.52; [10]s.57-65; [11]s.47-58; [12]s.55-61
13Klasik Kemençe: Uşşak Saz Semaisi’nin ikinci hanesinin çalışılması. Ney: Muhayyer Saz Semaisi’nin çalışılması (Tanburi Cemil Bey 3. Hane ve 4. Hane). Ud: buselik dizisi sol diyezli şehnaz buselik, hisar buselik ,ruhnevaz makamları. Keman: Segah makamında dizi ve etüd çalışması. Kanun: Uşşak Peşrevi’nin birinci hane ve tesliminin çalışılması (Salih Dede). Bağlama: 3/8 Usul ve Tezene Vuruşu, 6/8 Usul ve Tezene Vuruşu. TSM Ses- Tanbur: Temel nefes, ses egzersizleri ve solfej alıştırmalar, tanbur sazı üzerinde uygulamalar ve Zirgüleli Hicaz makâmında geçilecek 1 sözlü eserin solfeji, söz giydirilmesi[1]no: 3356, [1] Arşiv No: E1834, (4) s. 136; [1]no: 3326., [7] s. 132-136. (8) s. 51-53, [9]s.60-61; [10]s.80-86; [11]s.62-78; [12]s.72-81
1414.Genel Değerlendirme