1 | Türk Müziği aralıkları hakkında bilgi verilmesi. | Türk Musikisinde Makamlar / Yakup Fikret Kutluğ,s.29 |
2 | Türk Müziği koma sisteminin detaylıca seslendirilmesi. | Türk Musikisinde Makamlar / Yakup Fikret Kutluğ, s.22 |
3 | Makam bilgileri verilerek solfej etütlerinin yapılması. | Solfej 1-2 / Muammer Sun, s.26-45 |
4 | Verilen herhangi bir sesten makam dizi çalışmalarının yapılması. | Ahmet Hatipoğlu Türk Mûsıkîsi Solfej Metodu, s.100-120 |
5 | Farklı formlarda eserleri ( güfteli - güftesiz) nota yazım tekniklerine hakim olarak nota programlarında yazabilmenin aktarılması. | Türk Musikisinde Kompozisyon ve Beste Biçimleri / Alaeddin Yavaşça, s.15-48 |
6 | Dinletilen eserin makamsal analizinin yapılması. | Hakan Emre Ziyagil, Basılmamış Ders Notları |
7 | Makam analizlerinden sonra donanım işaretleri bilgilerinin öğretimi. | Ahmet Hatipoğlu Türk Mûsıkîsi Solfej Metodu, s.130-150 |
8 | Hicaz makamında verilecek olan ezgilerin notaya dökülmesi. | Suphi Ezgi 1. Cilt, s.45 |
9 | Rast makamında verilecek olan ezgilerin notaya dökülmesi. | Suphi Ezgi 3. Cilt,s.59 |
10 | Uşşak makamında verilecek olan ezgilerin notaya dökülmesi. | Ahmet Hatipoğlu Türk Mûsıkîsi Solfej Metodu s.14-25 |
11 | Hüzzam makamında verilecek olan ezgilerin notaya dökülmesi. | Darülelhân Külliyatı, s.76 |
12 | Kürdilihicazkar makamında verilecek olan ezgilerin notaya dökülmesi. | Suphi Ezgi 4. Cilt, s.25 |
13 | Hicazkar makamında verilecek olan ezgilerin notaya dökülmesi. | Zekâi Dede Külliyatı,s.18 |
14 | Farklı makamlardan oluşan ezgilerin notaya dökülmesi. | Darülelhân Külliyatı mevcut ses kayıtları, s.25-39 |