1 | Williams, R. Anahtar Sözcükler. İstanbul: İletişim Yayınları, 2012. |
2 | Barker, Andrew. Greek Musical Writings: Volume 2, Harmonic and Acoustic Theory. Cambridge University Press, 1989. |
3 | Mathiesen, Thomas J. Apollo’s Lyre: Greek Music and Music Theory in Antiquity and the Middle Ages. University of Nebraska Press, 2000. |
4 | Popescu-Judetz, Eugenia. Türk Musıki Kültürünün Anlamları. İstanbul: Pan Yayıncılık, 1996. |
5 | Güray, Cenk. Bin Yılın Mirası, Makamı Var Eden Döngü: Edvar Geleneği. İstanbul: Pan Yayıncılık, 2017. |
6 | Esen, Hüseyin Cem. Yeni Platonculuğun Osmanlı Mûsıkî Nazariyatı Modelleri Üzerindeki Etkileri. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, 2022 |
7 | Karakaya, Fikret. Osmanlı-Türk Müziğine Bakışlar: Tarih, Teori ve İcrâ. İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları, 2021 |
8 | Öztürk, Okan Murat. “Makam, Âvâze, Şûbe ve Terkib: Osmanlı Musiki Nazariyatında Pisagorcu ‘Kürelerin Uyumu/Musikisi’ Anlayışının Temsili”. Rast Müzikoloji Dergisi 2, sy 1 (2014): 1-49. |
9 | Behar, Cem. Musıkiden Müziğe Osmanlı Türk Müziği: Gelenek ve Modernlik. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2005 |
10 | Erol, Ayhan. Müzik Üzerine Düşünmek. İstanbul: Bağlam Yayıncılık, 2018 |