1 | Dersin amacı, kapsamı, işleniş biçimi ve kazanımların açıklanması; temel ve yardımcı kaynakların tanıtımı | |
2 | Sözcük, kavram, anlam ve bağlam kavramlarının tanıtılması ve örneklerle açıklanması | 1, 2 |
3 | Sözvarlığı unsurları, temel kelimeler, deyimler, atasözleri, ikilemeler, terimler, kalıplaşmış sözler, kelime ailesi vd. | 2, 3 |
4 | Alıcı ve üretici sözvarlığı ve dil becerileri arasındaki ilişkiler | 1 |
5 | Sözcük öğreniminde beyin ve dil süreçlerinin incelenmesi | 8 |
6 | Ortaokul öğrencilerinin kavram oluşturma süreçlerinin incelenmesi | 6 |
7 | Türkçe dersi öğretim programlarındaki sözcük öğretiminin incelenmesi | 4 |
8 | Türkçe ders kitaplarındaki sözcük etkinliklerinin incelenmesi | 4 |
9 | Çocuk kitapları üzerinden sözcük öğretimi; örnek etkinlikler | 7 |
10 | Kelime öğretim teknikleri, stratejileri ve uygulama örnekleri | 1, 6 |
11 | Dijital araç ve uygulamalarla kelime öğrenme etkinlikleri tasarlama ve uygulama | 1, 2 |
12 | Sözlükbilim ilke ve yöntemleriyle ulusal ve uluslararası okul sözlüklerinin incelenmesi | 5 |
13 | Sözcük öğretiminde ölçme-değerlendirme teknikleri ve örnek uygulamalar | 1, 3 |
14 | Genel değerlendirme | |