1 | Dersin amacı, içeriği, işlenişi, kazanımları hakkında bilgi verilir. Ders kapsamında dönem boyunca kullanılacak temel ve yardımcı kaynaklar belirtilir. | |
2 | Sözcük, kelime, kavram, sözvarlığı | Karadağ, Özay. (2019). Kelime Öğretimi. Ankara: Pegem Yayıncılık. |
3 | Kavram oluşturma süreci | Ülgen, Gülten. (2004). Kavram Geliştirme. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
4 | Deyimler, atasözleri | Karataş Coşkun, Mahinur. (2011). Kavram Öğretimi. Adana: Karahan Kitabevi. |
5 | İkilemeler, terimler, kalıp sözler | Karataş Coşkun, Mahinur. (2011). Kavram Öğretimi. Adana: Karahan Kitabevi. |
6 | Alıcı ve üretici sözvarlığı | Karadağ, Özay. (2019). Kelime Öğretimi. Ankara: Pegem Yayıncılık. |
7 | Ara sınav | |
8 | Sözlükbilim ilke ve yöntemleri | Boz, Erdoğan. (2011). Sözlük Bilimi Yazıları. Ankara: Gazi Kitabevi. |
9 | Sözcük sıklığı ve yaygınlığı | Boz, Erdoğan. (2011). Sözlük Bilimi Yazıları. Ankara: Gazi Kitabevi. |
10 | Okul sözlüklerinin incelenmesi | Boz, Erdoğan. (2011). Sözlük Bilimi Yazıları. Ankara: Gazi Kitabevi. |
11 | Program ve Türkçe ders kitaplarında sözcük öğretimi | Ülper, Hakan. (Editör) (2010). Türkçe Ders Kitabı Çözümlemeleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. |
12 | Sözcük öğretme strateji, yöntem ve teknikleri | Karataş Coşkun, Mahinur. (2011). Kavram Öğretimi. Adana: Karahan Kitabevi. |
13 | Sözcük öğretme etkinlikleri | Karadağ, Özay. (2019). Kelime Öğretimi. Ankara: Pegem Yayıncılık. |
14 | Genel değerlendirme | |