| 1 | Türkçe ders kitaplarının hazırlanması ile öğretim programının amaç ve ilkeleri arasındaki ilişkiyi bilir ve değerlendirir. |
| 2 | Ders kitaplarının dayandığı yasal temelleri ve bu konudaki ölçütleri bilir. |
| 3 | MEB’in Türkçe ders kitabı değerlendirme ve seçme aşamalarını bilir. |
| 4 | Bir ders kitabını inceleyebilmek için gerekli inceleme, değerlendirme ve araştırma yapma bilgisine sahip olur. |
| 5 | Türkçe ders kitaplarındaki dış yapı özelliklerini bilir ve eleştirel olarak değerlendirir. |
| 6 | Ders kitaplarındaki görsel ögelerin işlevini açıklayabilir. |
| 7 | Türkçe ders kitaplarında kullanılması gereken dil özelliklerini bilir. |
| 8 | Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin seçiminde ve bu metinlere dönük etkinliklerin hazırlanmasında hangi bilimsel içerikten hareket etme. |
| 9 | Türkçe ders kitaplarında kullanılan metinleri eleştirel olarak değerlendirir. |
| 10 | Türkçe ders kitaplarının dört temel beceriyi ele alış yöntemlerini eleştirel bir bakış açısıyla inceler. |
| 11 | Türkçe ders kitaplarında dil bilgisi öğretiminin, nasıl olması gerektiğini bilir. |
| 12 | Ders kitaplarının öğretmen ve öğrenciye kaynaklık ve kılavuzluk ettiğini; ancak tek kaynak olmadığını da bilir. |