1 | Dersin amacı, içeriği, işlenişi, kazanımları hakkında bilgi verilir. Ders kapsamında dönem boyunca kullanılacak temel ve yardımcı kaynaklar belirtilir. | |
2 | Dille ilgili temel kavramlar (dil, anadili, anadil, ortak dil, yabancı dil, iki dillilik, ağız, şive, lehçe vb.) | Onan, Bilginer. Dil Eğitiminin Temel Kavramları. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
3 | Dilbilgisi ve dilbilim | Onan, Bilginer. Dil Eğitiminin Temel Kavramları. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
4 | Dil gelişimi ve dil edinimi kuramları | Baştürk, Mehmet. (2004). Dil Edinim Kuramları ve Türkçenin Anadili Olarak Edinimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. |
5 | Çocuk ve yazınsallık | Sever, Sedat. (2008). Çocuk ve Edebiyat. İzmir: TUDEM. |
6 | Metin bilgisi | Kavcar, Sedat; Oğuzkan, Ferhan ve Hasırcı, Sevil. (2018). Türkçe Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık. |
7 | Ara sınav | |
8 | Sözcük, anlam ve kavram | Karataş Coşkun, Mahinur. (2011). Kavram Öğretimi. Adana: Karahan Kitabevi. |
9 | Konuşma, yazma, okuma ve dinleme becerileri | Kavcar, Sedat; Oğuzkan, Ferhan ve Hasırcı, Sevil. (2018). Türkçe Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık. |
10 | Dil eğitimiyle ilgili araştırmalar | |
11 | Dil eğitimiyle edebiyat ve sanat ilişkisi | Sever, Sedat. (2018). Sanatsal Uyaranlarla Dil Öğretimi. İzmir: TUDEM. |
12 | Dil eğitimiyle sosyoloji, psikoloji ve felsefe ilişkisi | Sever, Sedat. (2018). Sanatsal Uyaranlarla Dil Öğretimi. İzmir: TUDEM. |
13 | Dil eğitiminin ilgili olduğu diğer alanlar | |
14 | Genel değerlendirme | |