1 | Dersin amacı, içeriği, işlenişi, kazanımları hakkında bilgi verilir. Ders kapsamında dönem boyunca kullanılacak temel ve yardımcı kaynaklar belirtilir. | |
2 | Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar | Güneş, Firdevs. (2014). Türkçe Öğretimi Yaklaşımlar ve Modeller. Ankara: Pegem Yayınları. |
3 | Türkçe dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi | Güzel, Andurrahman ve Karatay Halit (Ed.). (2019). Türkçe Öğretimi El Kitabı. Ankara: Pegem Yayınları. |
4 | Güncel Türkçe dersi öğretim programının yapısı | MEB. (2019). Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) |
5 | Güncel Türkçe dersi öğretim programında beceriler ve kazanımlar | MEB. (2019). Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) |
6 | Türkçe ders kitaplarını inceleme | Kavcar, Cahit; Oğuzkan, Ferhan ve Hasırcı Sevil. (2016). Türkçe Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık. |
7 | Ara Sınav | |
8 | Öğretmen yeterlilikleri bağlamında Türkçe öğretmenliği lisans programlarının geçmişten günümüze gelişimi | Güzel, Andurrahman ve Karatay Halit (Ed.). (2019). Türkçe Öğretimi El Kitabı. Ankara: Pegem Yayınları. |
9 | Güncel Türkçe öğretmenliği lisans programının yapısı | YÖK. (2019). Türkçe Öğretmenliği Lisans Programı |
10 | Eğitim durumu hazırlama | Aslan, Canan. (2017). Türkçe-Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi. Ankara: Anı Yayınları. |
11 | Yöntem, teknik, metin ve araç gereç seçimi | Güneş, Firdevs. (2014). Türkçe Öğretimi Yaklaşımlar ve Modeller. Ankara: Pegem Yayınları. |
12 | Sınıf içi uyaran tasarlama | Sever, Sedat; Kaya, Zekeriya ve Aslan, Canan. (2011). Etkinliklerle Türkçe Öğretimi. İzmir: TUDEM Yayınları. |
13 | Ölçme değerlendirme | Göçer, Ali. (2018). Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Yayınları. |
14 | Genel değerlendirme | |