1 | Dersin amacı, içeriği, işlenişi, kazanımları hakkında bilgi verilir. Ders kapsamında dönem boyunca kullanılacak temel ve yardımcı kaynaklar belirtilir. | |
2 | Eğitim, öğretim, öğrenme, dil öğrenme, dil öğretme vb. kavramlar | Kavcar, Cahit; Oğuzkan, Ferhan ve Hasırcı Sevil. (2016). Türkçe Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık. |
3 | Türkçe öğretiminin tarihsel gelişimi | Kavcar, Cahit; Oğuzkan, Ferhan ve Hasırcı Sevil. (2016). Türkçe Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık. |
4 | Türkçe öğretiminin amacı, temel ilkeleri ve sorunları | Aslan, Canan. (2017). Türkçe-Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi. Ankara: Anı Yayınları. |
5 | Türkçe öğretiminde öğrenme-öğretme yaklaşımlarına giriş | Sever, Sedat. (2004). Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme. Ankara: Anı Yayıncılık. |
6 | Davranışçı, yapılandırıcı, bilişsel vd. yaklaşımlar | Kavcar, Cahit; Oğuzkan, Ferhan ve Hasırcı Sevil. (2016). Türkçe Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık. |
7 | Ara Sınav | |
8 | Eğitim ortamlarının niteliği | Sever, Sedat; Kaya, Zekeriya ve Aslan, Canan. (2011). Etkinliklerle Türkçe Öğretimi. İzmir: TUDEM Yayınları. |
9 | Metin seçimi | Aslan, Canan. (2017). Türkçe-Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi. Ankara: Anı Yayınları. |
10 | Araç-gereç kullanımı | Sever, Sedat; Kaya, Zekeriya ve Aslan, Canan. (2011). Etkinliklerle Türkçe Öğretimi. İzmir: TUDEM Yayınları. |
11 | Okuma ve dinleme/izleme beceri alanları | Kavcar, Cahit; Oğuzkan, Ferhan ve Hasırcı Sevil. (2016). Türkçe Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık. |
12 | Konuşma ve yazma beceri alanları | Kavcar, Cahit; Oğuzkan, Ferhan ve Hasırcı Sevil. (2016). Türkçe Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık. |
13 | Metin temelli dilbilgisi öğretimi | Aslan, Canan. (2017). Türkçe-Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi. Ankara: Anı Yayınları. |
14 | Genel değerlendirme | |