TRZ2003 / TÜRKÇE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
1Dersin amacı, içeriği, işlenişi, kazanımları hakkında bilgi verilir. Ders kapsamında dönem boyunca kullanılacak temel ve yardımcı kaynaklar belirtilir. 
2Eğitim, öğretim, öğrenme, dil öğrenme, dil öğretme vb. kavramlarKavcar, Cahit; Oğuzkan, Ferhan ve Hasırcı Sevil. (2016). Türkçe Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
3Türkçe öğretiminin tarihsel gelişimiKavcar, Cahit; Oğuzkan, Ferhan ve Hasırcı Sevil. (2016). Türkçe Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
4Türkçe öğretiminin amacı, temel ilkeleri ve sorunlarıAslan, Canan. (2017). Türkçe-Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi. Ankara: Anı Yayınları.
5Türkçe öğretiminde öğrenme-öğretme yaklaşımlarına girişSever, Sedat. (2004). Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme. Ankara: Anı Yayıncılık.
6Davranışçı, yapılandırıcı, bilişsel vd. yaklaşımlar Kavcar, Cahit; Oğuzkan, Ferhan ve Hasırcı Sevil. (2016). Türkçe Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
7Ara Sınav 
8Eğitim ortamlarının niteliğiSever, Sedat; Kaya, Zekeriya ve Aslan, Canan. (2011). Etkinliklerle Türkçe Öğretimi. İzmir: TUDEM Yayınları.
9Metin seçimiAslan, Canan. (2017). Türkçe-Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi. Ankara: Anı Yayınları.
10Araç-gereç kullanımıSever, Sedat; Kaya, Zekeriya ve Aslan, Canan. (2011). Etkinliklerle Türkçe Öğretimi. İzmir: TUDEM Yayınları.
11Okuma ve dinleme/izleme beceri alanlarıKavcar, Cahit; Oğuzkan, Ferhan ve Hasırcı Sevil. (2016). Türkçe Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
12Konuşma ve yazma beceri alanlarıKavcar, Cahit; Oğuzkan, Ferhan ve Hasırcı Sevil. (2016). Türkçe Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
13Metin temelli dilbilgisi öğretimiAslan, Canan. (2017). Türkçe-Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi. Ankara: Anı Yayınları.
14Genel değerlendirme