1 | Dilin farklı tanımlarını hatırlayabilme. |
2 | Dünya dilleri hakkında genel bilgileri ve sınıflandırmaları sıralayabilme. |
3 | İlk Çağ ve Orta Çağ’daki dil çalışmalarını tanıyabilme. |
4 | 20. yüzyıldan önce Doğu ve Batı geleneğinde yapılan dil çalışmalarını özetleyebilme. |
5 | Dil bilimin bağımsız bir disiplin olarak ortaya çıkışını açıklayabilme. |
6 | Ferdinand de Saussure’ün dil anlayışını ve yapısalcı yaklaşımını kavrayabilme. |
7 | Prag Okulu, Fransız İşlevselciliği, Kopenhag Okulu ve Amerikan Yapısalcılığını açıklayabilme. |
8 | Noam Chomsky’nin Üretken–Dönüşümsel Dil Bilgisi Kuramını özetleyebilme. |
9 | Kuramsal bilgileri Türkçe öğretimindeki somut örneklerle ilişkilendirebilme. |
10 | Yapısalcı dil bilimi kuramlarını farklı dil olguları üzerinde örneklendirebilme. |
11 | Dil bilimi okulları arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları karşılaştırabilme. |