| 1 | Sesin oluşumu, iletilmesi, algılanması; sesin temel özellikleri, şiddeti, yüksekliği ve tınısı. | 4 |
| 2 | Çalgı biliminin ortaya çıkışı ve gelişimi. | 6, 8 |
| 3 | Sınıflandırıcı, analitik ve uygulamalı organoloji çalışmaları. | 6, 8 |
| 4 | Sınıflandırma çalışmaları: Çin, Hindistan ve Antik Yunan | 6 |
| 5 | Sınıflandırma çalışmaları; Farabi, İbn-i Sinâ, Safiyyûddîn el-Urmevi, Abdülkadir Merâgî, Evliya Çelebi. | 6 |
| 6 | Sınıflandırma çalışmaları; Mahillon, Hornbostel-Sachs sistemleri. | 6 |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Türk müziğinde kullanılan çalgıların yapısal, çalınış ve teknik özellikleri. | 1, 2, 3, 6, 9 |
| 9 | Türk müziğinde kullanılan çalgıların yapısal, çalınış ve teknik özellikleri. | 1, 2, 3, 6, 9 |
| 10 | Çalgı toplulukları. | 1, 2, 5, 6, 7, 9 |
| 11 | Orkestranın tarihsel süreç içinde gelişimi, orkestra çeşitleri ve oturma düzenleri. | 1, 2, 3, 7, 8, 9, 10 |
| 12 | Yaylı, üflemeli ve vurmalı çalgıların günümüze kadar gelişimi. | 5, 10 |
| 13 | Orkestra çalgılarının yapısal, çalınış ve teknik özellikleriyle tanıtılması. | 5, 10 |
| 14 | Genel Değerlendirme | |