1 | Bilişim nedir ve nasıl çalışır, Yazılım nedir, İşletim sistemleri ne işe yarar, Uygulama programları nelerdir, Mobil işletim sistemin de kullanılanlar, Çözüm odaklı düşünme yetisi, Bilgisayar programlamaya başlamadan önce bilinmesi gerekenler. | |
2 | Kodlama nedir, Problem çözme yetisi, Algoritma mantığı, Robotik kodlama | |
3 | programıyla temel kodlama bilgileri ( Nesneler ve hareketler, Yardımcı karakterler, Repeat Döngüsü, Değişkenler, Diziler, For döngüsü , Koşul ifadeler | |
4 | programıyla temel kodlama bilgileri (While Döngüsü, Fonksiyonlar, Parametreler, Karşılaştırmalar, And or Not, Değer döndürme, Hata ayıklama) | |
5 | Scratch – MIT, Scratch ile çalışmak, Scratch proje ve Dosya yapısı, Scratch sahne yapısı, Karakterlerle çalışmak, Bloklarla çalışmak, Seslerle çalışmak | |
6 | Google blockly, Blockly uygulamaları, Uygulama paylaşma, Akış şemaları (Algoritma mantığı), Döngüler (Tekrarlanan işlemler), Koşul yapıları, Fonksiyonlar (Tekrar kullanılabilir programlar) | |
7 | Değişkenler, Liste ve dizilerin kullanımı (Çoklu değişken), Nesneye yönelik programlama, Codemonkey, Code studio, Uygulamalar | |
8 | Robot ve Algoritma | |
9 | Robotlar ile Hareket | |
10 | Dokunma Sensörü - Engele Çarparak Durma, Dokunma sensör uygulaması, Ultrasonic sensör - Engel Algılama | |
11 | Ultrasonic sensör uygulaması, Renk sensörü - Çizgide durma, Sumo robot kodlama, Jiraskop sensörü - Açı ile dönüşler | |
12 | Çizgi izleyen robot kodu - İkili karar, Duvar takip eden robot kodu | |
13 | Keşif robotu uygulaması - İki sensörü birlikte kullanmak | |
14 | Görev robotu uygulaması - Çoklu kararlar | |