UTL4035 / REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

Hafta 
Konular 
Öğrenme Kaynakları 
1Reklamın tanımı ve dünyada reklamın ilk örnekleri. İlk ve Ortaçağda dünyada ve Türkiyede sesli reklamlar. Bu konularda görsel örneklerin gösterilmesi.[1], [2]
2Marka ve Amblemin ortaya çıkışı. Ortaçağda Esnaf Loncaları ve Kalite Kontrolünün etkileri. Türkiye'de ilk marka uygulaması ve Marka Kanunu.[1], [2]
3Tarihten bu yana Görsel Kodlamalar. Matbaanın reklamcılığa olan katkısı ve ilk duvar afişi. İlk Gazete ilanı ve ilk Reklam Ajansı. Benjamin Franklin'in reklamcılığa katkısı.[1], [2]
4Matbaanın Türkiyeye gelmesi.Türkiyede ilk reklamcılık dönemi ve ilk gazeteler.Türkiyede ilk basın reklamları ve örneklerin incelenmesi.Osmanlı döneminin ilk reklam ajansı.[3]
5Türkiyede Cumhuriyet dönemi ve basının gelişmesi.Sezgisel Reklamcılık dönemi ve ünlü grafik sanatçılarımız.Cumhuriyet döneminin ilk reklam ajansı ve ilk müşteriler.Yukarıdaki konularda örneklerin gösterilmesi.[3]
6Türkiyede reklamcılığın kurumsallaşması. Türkiye Reklamcılar Derneğinin kurulması. Türkiyede reklamcılığa fotoğrafın girişi. İlk Türk Reklam Fotoğrafçıları ve fotoğraflarından örnekler.[1], [2], [4]
7Fotoğrafçılığın, reklamcılığa katkıları nelerdir?Reklam Fotoğrafçılığının türleri ve görsel örneklerle anlatılması.Bu konuyla ilgili araştırma ödevi.[1], [2], [4]
8Reklam fotoğrafçılığı stüdyosunda bulunması gereken araç ve gereçler.Fotoğraf makinesi ve objektif tiplerinin örneklerle anlatılması.[1], [2], [4]
9Reklam fotoğrafçılığında kullanılan aydınlatma sistemleri.Aydınlatma türlerinin ve tekniklerinin örneklerle anlatılması.Bu konuyla ilgili uygulamalar. [1], [2], [4], [5]
10Reklam fotoğrafçılığında kullanılan aksesuarların anlatılması.Reklam fotoğrafçılığı stüdyo çeşitleri ve otomotiv stüdyoları.Reklam fotoğrafçılığında kullanılan aksesuarların anlatılması.[1], [2], [4], [5]
11Fotoğrafçılıktaki çekim tekniklerinin reklam fotoğrafçılığına uygulanması.Değişik ışıklandırma tekniklerinin kullanılması ve uygulama.Bu konuyla ilgili ödev verilmesi ve değerlendirilmesi[1], [2], [4], [5]
12Reklam fotoğrafçılığında gölgelerin etkili kullanımı ve uygulanması.Reklam fotoğrafçılığında netlik ve netsizliğin kullanımı ve uygulanması.[1], [2], [4], [5]
13Reklam fotoğrafçılığında yüksek ve düşük enstantaneli çekim uygulamasıReklam fotoğrafçılığında çekim sırasında renk tercihi ve etkili kullanımıReklam fotoğrafçılığında perspektifin kullanımı ve uygulanması[1], [2], [4], [5]
14Doku, doğrultu ve zıt yönlerin kullanılması.Kompozisyon yaparken Altın Kesim etkisi,Close-up ve Macro çekim,görsel efektler ve tonlar.High Key ve Low Key uygulaması.[1], [2], [4], [5]