NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU / YAŞLI BAKIMI / YAB1009 - TEMEL GERANTOLOJİ
 
Dersin Öğrenme Çıktıları 
1Yaşlılık dönemine ilişkin özellikleri ve yaşlılık döneminde yaşanan sorunları kavrar
2Yaşlıların sahip oldukları potansiyeli güçler temelinde harekete geçirir
3Yaşlılar, aileleri, yöneticiler ve toplum üyeleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak iletişim kurar
4Yaşlıların ihtiyaçlarının karşılanmasına ve sorunlarının çözümlenmesine yönelik projeler üretir
5Yaşlılarla ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirir ve uygular
6Temel bilgi, becerilerini kullanır, verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, çözüm planlarında çalışır, sorumluluk alır
7Yaşlı bakımı ile ilgili ülkenin ve dünyanın gündemindeki olayları izleme ve gelişmeleri takip eder
8Yaşlılarla ilgili bedensel, ruhsal, sosyal değişimi tanımlar, belirlenen ihtiyaçlar doğrultusunda bakım verir, yaşlı bireye verilen bakımının kalitesini ve sonuçlarını sağlık ekibi üyeleri ile değerlendirir
9Yaşlı bakımında veri toplama, yorumlama, uygulama, değerlendirme aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder
10Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan, öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar
11Yaşlı bakımı ile ilgili konularda, temel bilgi ve becerilerini kullanarak aileyi, toplumu ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak iletir
12Yaşlılarda sosyal rehabilitasyon için temel düzeyde etkinlikler planlayıp uygular
13Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevrede proje ve etkinliklere katkı verir, toplumun yaşlı bakımına katılması yönünde bireyleri destekler
14Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, yaşlı bakımı ile ilgili bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar
15Alanında gereken Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının temel düzeyde bilgisayar yazılımıyla bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır