YAB1010 / GENEL İLETİŞİM

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
1İletişimin tanımı, kapsamı ve amacı; İletişim kavramı, Doğuşu ve tarihsel gelişimi, İletişim sürecinin öğeleri İletişim süreci ( kaynak,mesaj,kanal, alıcı); Algılama ve değerlendirme, Geri bildirimDemiray U. (2014) Etkili İletişim .Pegem Akademi.
2Kendini Tanıma; İletişim Benimle Başlar, iletişimde beden dili, İmaj yaratma, sosyal faaliyetler, lobicilik, Girişkenlik (Atılganlık); Hakkına Sahip Çıkma,  
3İletişim araçları; Örgütlerde iletişim araçları, İletişimde kullanılan araç, gereç ve yöntemler  
4İletişim Türleri; Sözlü, sözsüz, örgütsel iletişim, Sözlü iletişimde yapıcı, kişisel, kanal, psikolojik, teknik engeller, sözlü iletişimde zaman baskısı Sözsüz iletişim tanım ve fonksiyonları, Yazılı iletişim, yazılı iletişim engelleri,  
5Kişiler arsı iletişim ve kişiler arası iletişimi engelleyen faktörler, Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkiler faaliyetleri Kişilerarası iletişimde engeller, kişilik çatışmaları, Sürtüşme-çatışmalar, Psikolojik Savunma Mekanizmaları, Savunucu iletişim 
6Örgütsel iletişim; İletişimin kavramsal yönü, dikey iletişim, biçimsel olmayan iletişim yöntemleri, Yatay iletişim, çapraz iletişim, Mesleki ve Sosyal İletişim 
7Teknoloji kavramı, bilgi ve iletişim teknolojisi, teknik iletişim, sanal örgütlerde iletişim, Değişen Türk Toplumu İçinde İletişim 
8ARA SINAV 
9Dinleme; İşitmek ve Dinlemek Dinleme - Etkin dinleme, Etkin dinleme teknikleri, Empati ve Hasta Davranışlarını Anlama, Empati ve Empatik Yaklaşım 
10Hasta ile İletişimi Kolaylaştıran Teknikler; İletişim becerileri, Tedavi edici (Terapheutic) iletişim becerileri, Terapötik iletişimin özellikleri 
11İletişimi Engelleyen Yaklaşımlar; Tedavi edici olmayan (Non- Terapheutic) iletişim becerileri, İnsan ve İnsanın Temel Gereksinimleri, İletişimi Etkileyen değişkenler, Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkiler ihtiyacını ortaya çıkaran nedenler  
12Stres; Stres yönetimi, çatışma çözümü, Stresle Başa Çıkma Yolları ve etik, Hasta Olma ve Hastaneye Yatmanın Anlamı Hasta rolü, Bireyin hastaneye yatması 
13Bazi Özel durumlarda iletişim; Vaka sunumu - Çocuk hasta ile iletişim, - Yaşlı hasta ile iletişim (YAŞLI ağladığında, YAŞLI suskunsa, Ağrı Çeken Yaslı, Ölüm halindeki YAŞLI ettik) - Tedaviyi reddeden hasta, - Sürekli isteklerde bulunan hasta 
14 - Saldırgan hasta - Anksiyete yaşayan hasta - İçe dönük/depresif hasta - Terminal süreçteki hasta - Kayıp ve Yas Yaşayan Hasta/Aile