NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU / YAŞLI BAKIMI / YAB2001 - TIBBİ DEONTOLOJİ VE ETİK

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15
111111111111111 
211111111111114 
344141411111111 
441111111111111 
511111111111114 
611111114111111 
744444444444444 
811111111111111 
911141445141114 
10114 4 41444411 
1111111111111111 
1211114111111111 
1311111111111411 
1411111111111111 
1511111111111111 
16               
17               
18               
19               
20               
21               
22               
23               
24               
25               
26               
27               
28               
29               
30               
Katkı Düzeyi: 1:Çok Düşük, 2:Düşük, 3:Orta, 4: Yüksek, 5: Çok Yüksek

NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU / YAŞLI BAKIMI / YAB2001 - TIBBİ DEONTOLOJİ VE ETİK
 
Dersin Öğrenme Çıktıları 
1Tıp etiğinin tanımını ve temel ilkelerini doğru şekilde ayırt eder, Türkiye ve dünyada tıp etiğinin gelişimiyle ilgili bilgileri hatırlar ve ilgili kavramları eşleştirebilir.
2Öğrenci, tıbbi deontolojinin gelişim sürecini açıklar, etik kuralları verilen durumlara göre doğru şekilde sınıflandırır ve mesleki etik kurallarını tanır.
3Öğrenci, etik ve deontolojinin temel kavramlarını doğru tanımlar, etik türlerini belirler ve ilgili örnekleri doğru etik kavramlarla eşleştirir.
4Öğrenci, temel tıbbi etik ilkelerini (özerklik, yararlılık, zarar vermeme, adalet) tanır, bu ilkelerle ilgili verilen vaka örneklerini doğru şekilde değerlendirir.
5Öğrenci, hasta haklarını belirten ulusal ve uluslararası düzenlemeleri ayırt eder, verilen hasta hakları ihlallerini tanır ve etik çözümleri seçer.
6Öğrenci, sağlık çalışanlarının haklarını tanır, etik sorumlulukları belirler ve mesleki etik kuralları ihlallerini doğru şekilde analiz eder.
7Öğrenci, ötenazi türlerini (aktif, pasif, gönüllü, gönülsüz) tanır, ülkeler arasındaki yasal farklılıkları ayırt eder ve etik açıdan doğru seçeneği belirler.
8Öğrenci, yaşlı bireylerin bakımında etik sorunları tanır, etik dışı uygulamaları tespit eder ve yaşlı hakları ile ilgili doğru kararları seçer.
9Öğrenci, doğum kontrolü ve yardımcı üreme teknolojileriyle ilgili etik kavramları tanır ve etik tartışmalarda kullanılan argümanları ayırt eder.
10Öğrenci, organ nakli süreçlerindeki etik ilkeleri tanır, organ bağışı ile ilgili yasal ve etik farklılıkları belirler.
11Öğrenci, genetik araştırmaların etik boyutlarını tanımlar, genetik mühendisliği ile ilgili etik kuralların ihlal edildiği durumları ayırt eder.
12Öğrenci, sağlık iletişiminde etik sorunları tanır, doğru ve yanlış iletişim tekniklerini ayırt eder ve hasta ile iletişimde etik ilkelere uygun çözümler seçer.
13Öğrenci, tıpta hibernasyonun kullanım alanlarını ve etik sorunlarını tanımlar, etik kaygıların bilimsel gelişmelerle nasıl dengelenebileceğini değerlendirir.
14Öğrenci, vaka analizleri yaparak tıbbi etik ilkelerini tanır, etik karar verme süreçlerini uygular ve etik ilkelere uygun doğru yanıtı seçer.