1 | Toplumda ruh sağlığı yönünden risk taşıyan grupları değerlendirir |
2 | Biyo-psikososyal boyutları ile insanı, insanın normal ve normal dışı davranışları etkileyen faktörleri, davranışların anlamlarına ait temel kavramları tanımlar |
3 | Ruhsal bozukluğu olan yaşlı bireyleri gruplandırabilir |
4 | Yaşlılık dönemi sorunlarına ve ruh sağlığı bozuk yaşlıların ihtiyaçlarına yardım etme becerilerini kullanır |
5 | Toplum ruh sağlığını koruma, iyileştirme ve rehabilite etme yönünden ailenin önemini bilir, bireyleri ailesiyle birlikte değerlendirerek müdahale eder |
6 | Ruhsal hastalıklarda uygulanan temel tedavi yaklaşımlarını bilir, tedavi sürecinde yardım eder |
7 | Sağlık standartlarının gelişimine ve yaşam kalitesinin arttırılmasına katkı sağlar |
8 | Yaşlı bakımında Ülkenin ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmeleri takip eder |
9 | Yaşlı bakımı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir |
10 | Yaşlı bakımı ile ilgili konularda, temel bilgi ve becerilerini kullanarak aileyi, toplumu ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak iletir |
11 | Yaşlılarda sosyal rehabilitasyon için temel düzeyde etkinlikler planlayıp uygular |
12 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevrede proje ve etkinliklere katkı verir, toplumun yaşlı bakımına katılımında bireyleri destekler |
13 | Yaşlılarla, aileleri, ekip, yöneticileri ve toplumun diğer kesimleriyle, sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak iletişimi sağlar |
14 | Alanda gereken Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının temel düzeyde bilgisayar yazılımıyla bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |