YAB2009 / GERİATRİK PSİKİYATRİ

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15
14              
2 4             
3    4          
4     4         
5      4        
6        4      
7  4            
8   4           
9       4       
10         4     
11          4    
12           4   
13            4  
14              4
15               
16               
17               
18               
19               
20               
21               
22               
23               
24               
25               
26               
27               
28               
29               
30               
Katkı Düzeyi: 1:Çok Düşük, 2:Düşük, 3:Orta, 4: Yüksek, 5: Çok Yüksek

YAB2009 / GERİATRİK PSİKİYATRİ
 
Dersin Öğrenme Çıktıları 
1Toplumda ruh sağlığı yönünden risk taşıyan grupları değerlendirebilme.
2Biyo-psikososyal boyutları ile insanı, insanın normal ve normal dışı davranışlarını etkileyen faktörleri, davranışların anlamlarına yönelik temel kavramları tanıyabilme
3Ruhsal bozukluğu olan yaşlı bireyleri gruplandırabilme.
4Yaşlılık dönemi sorunlarına ve ruh sağlığı bozuk yaşlıların gereksinimlerine yönelik yardım etme becerilerini kullanabilme.
5Toplumda yaşayan bireylerin ruh sağlığını koruma, iyileştirme ve rehabilite etme yönünden ailenin önemini kavrama ve bireyleri ailesiyle birlikte değerlendirerek müdahale edebilme
6Ruhsal hastalıklarda uygulanan temel tedavi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olma ve tedavi sürecinde yardım etme
7Sağlık standartlarının gelişimine ve yaşam kalitesinin arttırılmasına katkı sağlama becerisi
8Yaşlı bakımında ülkenin ve dünyanın gündemindeki olayları izleme ve gelişmeleri takip etme becerisi
9Yaşlı bakımında temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirme becerisi
10Yaşlı bakımında temel bilgi ve becerileri kullanarak; aileyi, toplumu ve kurumları bilgilendirme, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarma becerisi
11Yaşlılarda sosyal rehabilitasyon için temel düzeyde etkinlikler planlayıp uygulayabilme becerisi
12Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verme ve toplumun yaşlı bakımına katılması yönünde bireyleri destekleme becerisi
13Yaşlı, aile, yöneticiler, toplumla sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak iletişim kurma becerisi
14Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi