GZFT ANALİZİ
Güçlü Yanlar
- Erasmus, Mevlana, Farabi ve Orhun programının üniversitemiz bünyesinde varlığı, öğrenci ve akademik personel değişiminin mümkün olması
- Ulusal ve uluslararası toplantılara bildiri ile katılımın maddi olarak desteklenmesi
- Genç dinamik akademik personelinin olması
- Üniversitenin internet alt yapısının yeterli olması
- Üniversite kütüphanesinin çeşitli veri tabanlarından online olarak tarama imkanını sahip olması
- Üniversitenin diğer birimleriyle iletişimin iyi olması
- Kurumun, Sivil Toplum Örgütleriyle iletişimin iyi olması
- Kurumun, sağlık ocakları ve hastane yönetimiyle iletişimin iyi olması
- Hizmet içi eğitime önem verilmesi
- Ulusal düzeyde kongre, kurs vb. bilimsel aktivite düzenleme ve düzenlenen kongrelere katılma olanağına sahip olunması
- Ulusal ve uluslararası yayınlara sahip olması
- Öğretim Elemanları ve idari personelle iletişimin kolay sağlanabilmesi
- Öğretim görevlisi kadrosunda bulunan elemanların lisansüstü eğitimlerine devam etmesi ve bu sayede bilgilerinin güncelliğini koruması
Zayıf Yanlar
- Derslik sayısının yeterli olmaması
- Uygulama dersleri için gerekli laboratuvarların ve malzemelerin bulunmaması
- Uygulamalı bir bölüm olarak, öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısının fazla olması ve bölüme alınacak öğrenci sayısının belirlenmesinde karar verici olamaması
- Bazı branşlarda öğretim elemanının bulunmaması veya sayıca yetersiz oluşu
- Akademik personelin iş yükünün fazla olması
- Klinik ve sahada uygulama yapacak öğrencilerin akademik personel yetersizliği nedeniyle takibinin yapılamayacak olması
- Öğrencinin klinik gözlem becerisi ve kazanacağı teknik becerilerin öğretim elemanları tarafından değerlendirilemeyecek olması
- Öğretim elemanlarının ders yüklerinin fazla olması nedeniyle gelişimlerine katkıda bulunacak faaliyetlere zaman ayırmada zorluk yaşaması
- Okulun kampüs dışında olması, sosyal faaliyetlerin kısıtlı olması
- Okulun şehir merkezine uzaklığı nedeniyle barınma ve beslenme de sorun yaşanması, ulaşım sağlanacağı vasıtaların olmaması
- Fakültenin fiziki şartlarının bölümün gerekliliklerine uygun olmaması
- Eğitim-öğretimin başlatılabilmesi ve sürdürülebilmesi için gerekli olan eğitim materyallerinden uzak olması
- Eğitimi süresince kazanması hedeflenen hasta-fizyoterapist iletişim becerisi ve tedavi yetkinliğinin hastaya ulaşım zorluğu nedeniyle eksik kalması
- Diğer disiplinlerden yeterli eğitim desteğinin sağlanamaması
- Klinik uygulama imkanının olmaması nedeniyle ulusal ve uluslararası yayın azlığı
Fırsatlar
- Fizyoterapistlik mesleğinin gelişen bir meslek olması ile sağlık birimlerinde ihtiyacın artması
- Öğrenci ve öğretim elemanı için uluslararası alanda burs ve değişim olanaklarının olması
- Avrupa Birliği değişim projelerinde yer alması
- Mezun öğrencilerin çalışma alanlarının çokluğu
- İlde öğrenciler için barınma probleminin bulunmayışı
- Okulun bulunduğu ilin coğrafi konumu itibariyle büyük illere ulaşım kolaylığı
- Yerel basınla ilişkilerin güçlü olması
- Sağlık hizmetinin tek çatı altında toplanmasıyla ilgili düzenlemelerin yapılmış olması
- Avrupa Birliğine uyum sürecinde olma ve bunun getireceği olanaklar
Tehditler
- Şehrin fiziki ve coğrafi konumu gibi nedenlerle başarı düzeyi yüksek öğrencilerin üniversite giriş sınavında daha az tercih etmeleri
- Sosyal etkinliklerin kısıtlı olması
- Klinik ve saha uygulamalarında uygulama alanlarını sağlık eğitimi veren diğer kurumlarla paylaşıyor olmak
- Okul binasının şehir merkezinde bulunmaması nedeniyle ulaşımının zorluğu
- Başka bölümlerle ortak alınması gereken derslerde Fakülte yerleşkesinin kampüs dışında olması nedeniyle zorluk yaşanması
- İlde özellikle 3. basamak (Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Üniversite Hastanesi) sağlık kuruluşunun bulunmaması
- Farklı alanlardan dikey geçişle öğrenci alınması
- Ülkemizde Fizyoterapistlik yasasının olmaması
- Sağlık ocakları ve hastaneler bakımından bazı sağlık kuruluşlarının alt yapısının eksik olması, öğrencilerin staj ve uygulama alanı sıkıntısı
- Uygulama alanlarının dağınıklığı nedeniyle öğrencilerin sürekli gözlenememe nedeniyle güçlükler yaşanması
- Yöre halkının eğitime olan katkı ve desteğinin yetersizliği
Son Güncelleme Tarihi:08.06.2021