|
PÇ1
|
Farklı akademik disiplinlerden edinilen bilgileri bireysel ilgi ve hedefler doğrultusunda kullanır. (TYYÇ-Bilgi)
|
|
PÇ2
|
Eğitim sistemini, eğitim programını, okulun örgütsel yapısını ve okul iklimini, eğitimin felsefi, sosyolojik ve psikolojik temelleri bağlamında değerlendirir. TYYÇ-Bilgi)
|
|
PÇ3
|
Eğitim sürecindeki uygulamaları, Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkeleri doğrultusunda sürdürülebilir biçimde yürütür. (TYYÇ-Alana Özgü Yetkinlik)
|
|
PÇ4
|
Eğitim sürecini, bireysel farklılıklar, çevresel koşullar ve mevcut olanaklara uygun yöntem, teknoloji ve ölçme araçlarıyla planlar. (TYYÇ-Beceri)
|
|
PÇ5
|
Özel eğitim alanına ilişkin temel kavram, kuram, ilke ve yaklaşımları açıklar. TYYÇ-Bilgi)
|
|
PÇ6
|
Özel gereksinimli bireylerin gelişimsel ve eğitsel özelliklerini bilimsel veriler ve kanıta dayalı uygulamalar ışığında değerlendirir. TYYÇ-Bilgi; TYYÇ-Beceri)
|
|
PÇ7
|
Özel eğitime uygun ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanır. (TYYÇ-Beceri)
|
|
PÇ8
|
Özel gereksinimli bireyler için bireyselleştirilmiş eğitim planı (BEP) hazırlar. (TYYÇ-Beceri; TYYÇ-Alana Özgü Yetkinlik)
|
|
PÇ9
|
Özel eğitim ortamlarında güvenli, kapsayıcı, destekleyici ve kültürel çeşitliliğe duyarlı öğrenme ortamları oluşturur. (TYYÇ-Alana Özgü Yetkinlik)
|
|
PÇ10
|
Aileler, meslektaşlar ve diğer uzmanlarla etkili iletişim kurar. (TYYÇ-İletişim ve Sosyal Yetkinlik)
|
|
PÇ11
|
Özel eğitim alanında etik ilkelere ve ulusal mevzuata hak temelli bir yaklaşımla bağımsız biçimde ve sorumluluk alarak hareket eder.. (TYYÇ-Alana Özgü Yetkinlik; Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme)
|
|
PÇ12
|
Özel eğitim alanındaki güncel araştırma ve uygulamaları öğretim süreçlerine yansıtır. (TYYÇ-Öğrenme Yetkinliği)
|
|
PÇ13
|
Özel eğitim uygulamalarında bilgi ve iletişim teknolojileri ile yapay zekâ destekli uygulamaları etkili biçimde kullanır. (TYYÇ-Beceri)
|
|
PÇ14
|
Kültürel ve bireysel farklılıklara duyarlılık gösterir. (TYYÇ-İletişim ve Sosyal Yetkinlik)
|
|
PÇ15
|
Yaşam boyu öğrenme anlayışını benimser. (TYYÇ-Öğrenme Yetkinliği)
|