Program Çıktıları

PÇ1

Okulöncesi eğitimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.

PÇ2

Türk Milli Eğitimin Temel Kanunlarını açıklar, amaç ve ilkelerini okulöncesi kademe düzeyinde karşılaştırır.

PÇ3

Okul öncesi alan derslerindeki temel kavramlar ile uygulama arasındaki ilişkiyi açıklar.

PÇ4

Okul öncesi alanındaki uygulamaları etkileyecek kültürel, sosyal ve psikolojik unsurları ayırt eder.

PÇ5

Okul öncesi alanındaki tüm uygulamalarda Türk Milli Eğitim amaç ve ilkelerini temel alır.

PÇ6

Okul öncesi alanındaki temel kavram ve ilkelerini çok yönlü değerlendirir.

PÇ7

Eğitim-öğretim sürecinde okul öncesi öğrencilerinin hazır bulunuşluluğuna uygun öğretim stratejisi geliştirir.

PÇ8

Eğitim ve gelişim psikolojisi yaklaşımlara, 0-72 ay özellikleri dikkate alarak örnekler verir.

PÇ9

Öğretme-öğrenme sürecini, okulöncesi kademe ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar.

PÇ10

Temel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlar.

PÇ11

Okul öncesi alanındaki gelişmeleri çok yönlü değerlendirir.

PÇ12

Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre planlar.

PÇ13

Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişim düzeylerini değerlendirir.

PÇ14

Öğrencilerin, okul öncesi düzeyinde hazır bulunuşluluklarını dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için eğitim ortamlarını düzenler.

PÇ15

Öğrencilerin okul öncesi düzeydeki hazır bulunuşluluklarını dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için araç-gereç ve materyal geliştirir.

PÇ16

 

0-72 aylık çocukların beden, zihin ve duygu gelişimlerini sağlıklı biçimde oluşması ve iyi alışkanlıklar kazanmaları konusunda duyarlığını geliştirir

 

PÇ17

Okul öncesi alanıyla ile ilgili karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip çalışmalarından sorumluluk alır.

PÇ18

Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır.

PÇ19

Öğretmenlik alanı bilgisi ile ilgili bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.

PÇ20

Bilginin kaynaklarından ulaştığı bilginin geçerlilik ve güvenilirliğini sınar.

PÇ21

Öğrenciler, aileler ve çalışma arkadaşları ile olumlu iletişim kurar.

PÇ22

Sınıf içi ve dışı uygulamalarda okul-aile işbirliğinin destek ve katılımını sağlamak için plan yapar.

PÇ23

Öğrencilerin sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler geliştirmek için gezi ve inceleme etkinliklere katılma sorumluluğunu kabul eder.

PÇ24

Dış görünüşünden, davranışına kadar topluma ve öğrencilerine model olma rolünü takdir eder.

PÇ25

Türkçeyi okulöncesi öğrenci düzeyine uygun olarak doğru ve güzel kullanır.

PÇ26

Okul öncesi kademe düzeyine uygun olarak; görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.

PÇ27

Okul öncesi düzeyindeki öğrenci özelliklerini dikkate alarak demokratik bir sınıf ortamı geliştirir.

PÇ28

Okul öncesi öğrencisinin gelişim dönemlerine uygun olarak, öğrenci gelişimini değerlendirir.


Alana Özgü Beceri ve Yetkinlikler
  1. 0-6 yaş arası çocuğun gelişimi ile ilgili alan bilgisine sahip olur.
  2. Okulöncesi eğitim programında ilköğretim birinci sınıf programların kazandırmayı hedeflediği becerilere temel oluşturan amaçları bilir ve buna yönelik etkinliklerde bulunur.
  3. Okulöncesi çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişimini sağlar, gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama ve uygulama yapabilir
  4. Okulöncesi eğitimin amaçlarını, ilkesini bilir, bu ilkelerin hedefleri doğrultusunda hazırlanan çalışmaları uygulama yeterliliği kazanır, Türk Eğitim Sisteminin yapısını bilir.
  5. Okulöncesi eğitiminde okul-aile-çocuk etkileşiminin önemini bilir ve aile katılımına yönelik çalışmaları kavrar.
  6. Okul öncesi öğretim kurumlarını tanır, özelliklerini bilir, okul öncesi öğretmenlerinin sahip olması gereken özelliklere, Atatürk İlke ve İnkılapları doğrultusunda kültüre sahip olur.

Genel Yetkinlikler

  1. Öğrenme ve öğretme süreci kapsamında, farklı öğretim yöntem ve tekniklerini bilir, kullanır ve öğretim amaçlarından faydalanarak öğrenme-öğretme sürecini geliştirmek için uygun öğrenme ortamı hazırlar.
  2. Öğrencilerin gelişimine katkıda bulunacak düzeyde genel kültüre, alanı ile ilgili gelişmeleri takip edecek düzeyde araştırma kültürüne ve yabancı dil bilgisine sahip olur.
  3. Eğitim-öğretim ortamındaki öğrencilerin, öğrenmelerini izleme, değerlendirme yapma ve kayıt tutabilme yeterliliklerini kazanır.
  4. Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
  5. Kişisel-evrensel hak ve özgürlükler ile değerlere, farklılıklara saygılı bireyler yetiştirmeyi kendine amaç edinir
  6. Çocuk, genç ve ailelerle ilgili eğitim araştırmalarına ve proje temelli çalışmalara ağırlık verir, yaşama geçiren ve yaygınlaştırır
  7. Teknoloji ve iletişim konusunda yeterli ve donanımlıdır.
Son Güncelleme Tarihi:07.02.2025