Güçlü Yanlar:
- Akademik kadroda genç ve üretici elemanların bulunması,
- Akademik ortam kadar mesleki uygulama ortamından da gelen öğretim elemanlarının bulunması,
- Mimarlık, Şehircilik ve Bölge Planlama, Peyzaj Mimarisi, İç Mimarlık gibi tasarım disiplinlerin aynı fakültede karşılıklı etkileşim içinde olması,
- Ulusal ve uluslararası akademik ilişkilerin güçlendirilme olanağı; Bolonya sürecine uyum.
Zayıf Yanlar:
- Yeni açılmış bir bölüm olmanın eleman eksikliği vb. zayıflıkları,
- Nitelikli öğretim elemanı bulmadaki zorluklar, bazı anabilim dallarında öğretim elemanı eksikliği,
- Diğer üniversite, meslek odaları, yerel yönetimler ve benzeri örgütlerle ilişkilerin yeterli olmaması.
Fırsatlar
- Niğde ve Kapadokya gibi mimarlık mirasının yoğun olduğu bir çevrede mimarlık eğitiminin yapılması,
- Niğde merkez nüfusunun önemli bir oranının üniversite öğrencisi ve öğretim elemanı olması; Niğde’nin bir Üniversite Kenti olma yolunda hızla ilerleyişi,
- Genç ve dinamik akademik kadro,
- Genç bir bölüm olarak öğretim elemanlarına kadro tahsisi imkânı,
- Mimarlık mesleğine rağbetin fazlalığı ve mezunların özellikle büyük kentlerde iş bulma seçeneklerinin fazlalığı,
- Araştırma projelerine ve bilimsel faaliyetlere giderek daha fazla destek sağlanması,
- Ulusal ve uluslararası ilişkilerin giderek güçlenmesi, yurtdışı üniversitelerle öğrenci ve öğretim elemanı değişimi programları.
Tehditler:
- Öğretim elemanı ve teknik eleman temininde yaşanan zorluklar,
- Öğretim elemanı atama ve terfi ölçütlerinin zorlaşması,
- Öğretim elemanları üzerindeki iş yükü fazlalığı,
- Öğrenci sayısı artarken, öğrenim kalitesinin azalması,
- Üniversiteyi kazanan öğrencilerin eğitim ve öğrenim durumunun giderek zayıflaması,
- Yerel yönetimlerle iletişim eksikliği; bölgede ve kentteki mimarlık ve planlama konularında yeterince etkin olamama,
- Ekonomik koşullar ve diğer nedenlerle akademik kadrodan büyük üniversitelere göç,
- Niğde kentinin zengin mimarlık mirasına karşın geleneksel yapıların, çevrenin ve doğanın yeterince korunamaması; kalitesiz yeni yapıların ve niteliksiz yaşam tarzının çevreyi istilası,
- Toplumda yaygınlaşan tüketim zorlamalı yaşam şeklinin üretici, eğitici, öğretici ve korumacı üniversite ortamını olumsuz etkilemesi.
Son Güncelleme Tarihi:23.12.2015