Zorunlu Ders
|
HRT2002 ÖLÇME BİLGİSİ III
|
3
|
0
|
5
|
GNSS ağları, yükseklik sistemleri, düşey kontrol ağları, dönüşümler, yerel jeoit uygulamaları, ayrıntı noktalarının konumlanması ve büyük ölçekli harita ve planların oluşturulması.
|
Zorunlu Ders
|
HRT2004 ÖLÇME UYGULAMASI II
|
1
|
2
|
4
|
Zemine indirme, arazide kestirme ölçmeleri ve hesapları, serbest istasyon ölçme ve hesapları, geometrik nivelman ölçme ve hesapları, yüzey nivelmanı ölçme ve hesapları, düşey açı ölçme ve hesapları, kule yüksekliği ölçme ve hesabı, enkesit-boykesit ölçme ve hesapları, takeometrik alım ve hesabı. GNSS uygulamaları, Cors-Tr Uygulamaları
|
Zorunlu Ders
|
HRT2006 DENGELEME
|
3
|
0
|
4
|
Varyans, kovaryans, Kofaktör ve ağırlık kavramları; EKK yönteminin dolaysız ve dolaylı ölçülere uygulanması. Dolaylı ölçüler dengelemesi ile nirengi ağlarının dengelenmesi, Nokta dengelemesi, Nivelman ağlarının dengelenmesi, Nirengi ağlarının dengelemesinde hata hesapları, nokta konum hatası, kosullu olculer dengelemesi, serbest ag dengelemesi, Standart hata ve güven elipsleri, GPS ag dengelemesi
|
Zorunlu Ders
|
HRT2008 KARTOĞRAFYA
|
3
|
0
|
4
|
Harita Projeksiyonları. Harita projeksiyonlarında distorsiyon. Uzunluk, açı, alan koruma kavramları. Düzlem Projeksiyonlar. Silindirik Projeksiyonlar. Gauss-Krüger ve UTM Projeksiyonları, Kartoğrafya; temel kavramlar. Coğrafi koordinatlara göre pafta indekslemesi. Topoğrafik haritalar ve yüksekliklerin haritada gösterimi, Tematik kartoğrafya. Harita tasarımı. Semboller, renkler ve harita yazıları. Harita Genelleştirmesi. Görselleştirme ve canlandırma. İstek üzerine haritalama. Popüler CBS yazılımlarının kartoğrafya modülleri.
|
Seçmeli Ders
|
HRT2010 JEODEZİK AĞLARIN TASARIMI
|
2
|
0
|
5
|
Jeodezik referans ağları: Global, lokal, ülke, Jeodezik ağ tasarımi, Nirengi ağlarının doğrultu, kenar ve doğrultu – kenar ağları şeklinde dizayn edilerek dolaylı ölçülere göre dengelenmesi, jeodezik ağlarda duyarlık ve güven ölçütleri, GPS, gravite ve nivelman ağların oluşturulması ve dolaylı ölçülere göre dengelenmesi, Yatay kontrol aglarinin siklastirilmasi, Jeodezik aglarin optimizasyonu
|
Seçmeli Ders
|
HRT2012 HARİTA MÜHENDİSLİĞİNDE PROJE YÖNETİMİ
|
2
|
0
|
5
|
Proje ve proje yönetimi kavramı, Harita projelerinin yönetilmesi ile ilgili aşamalar
|
Seçmeli Ders
|
HRT2014 MADENCİLİK ÖLÇMELERİ
|
2
|
0
|
5
|
Açık maden ocaklarında ölçme ve değerlendirme esasları.Kesitlerle hacim hesapları Yer altı maden ocaklarında sabit nokta tesisleri,sabit noktaların numaralandırılması, Yer altında açı ve kenarların ölçülmesi,geometrik ve trigonometrik nivelman,Kuyu derinliklerinin ölçülmesi. Kuyularda nokta çeküllemesi. Tek kuyuda yönelme ölçmeleri ve hesabı, Çift kuyuda yönelme ölçmeleri ve hesabı.
|
Seçmeli Ders
|
HRT2016 MESLEKİ TERMİNOLOJİ
|
2
|
0
|
5
|
Harita Mühendisliğinin ve Geomatiğin tanımı, Mühendislik Ölçmeleri, Jeodezinin Tanımı ve Uygulamaları , GPS hakkında genel bilgiler, Matematiksel kartografya terimleri, Topografik kartografya terimleri,Tematik kartografya terimleri, Harita çizimi ve çoğaltımı ile ilgili terimler, Analitik ve Siberkartografya terimleri, Coğrafi veri modelleri ile ilgili terimler, Veri tabanı ile ilgili terimler, Fotogrametri terimleri, Uzaktan algılama terimleri, Kamu Ölçmeleri Terimleri ve Kadastro Terimleri
|
Seçmeli Ders
|
HRT2018 İLK YARDIM
|
2
|
0
|
4
|
İlkyardımın tanımı, amacı İlk yardımın temel uygulamaları, KBK, ilkyardımcının özellikleri, hasta/yaralının değerlendirilmesi (I., II. değerlendirme), temel yaşam desteği (CPR) maket üzerinde uygulanması, yetişkinde, çocukta, bebekte TYD uygulanması, heimlich manevrası, solunum yolu tıkanması, kanamalarda ilk yardım, şokta ilk yardım, yaralarda ilkyardım, yanıklar ve donmalarda ilk yardım, kırık ve çıkıklarda ilk yardım, pansumanlar ve sargılar, kafa ve omurga yaralanmaları, diğer aciller; kalp krizi, DM, bilinç düzeyinde bozulma, bayılma, koma, zehirlenmeler, boğulmalar, yaralıların kurtarılması ve taşınması.
|
Seçmeli Ders
|
HRT2022 HALK OYUNLARI
|
2
|
0
|
4
|
Anadolu Türk Halk Oyunlarının ortaya çıkışı, Halk oyunlarının bölgelere göre ayrılışı, Bölgesel halk dansları örnekleri, Türk halk müziğinin tarihi, türkü kavramı, halk müziği türleri, yöresel halk müziği örnekleri.
|
Seçmeli Ders
|
HRT2024 YAŞAM BOYU SPOR
|
2
|
0
|
4
|
Yaşam boyu sporun tanımını yapabilme, tarihsel gelişimi hakkında bilgi edinme, yaşam boyu spor felsefesinin kavranması, yaşam boyu spor aktivitelerine katılım ve planlama yapabilme yeterliliği kazanmak, öğrencilerin çevresini tanıması, tabiat ve doğa sevgisinin oluşturulması, kültürel ve sosyal etkinlikler, geziler, doğa yürüyüşlerinin yaptırılması.
|
Seçmeli Ders
|
HRT2028 DOĞAL AFETLER VE AFET EĞİTİMİ
|
2
|
0
|
4
|
Acil durum yönetimi, tehlike, acil durum, afet; afetin tarihçesi, doğal afetler, atmosferik afetler, jeolojik afetler, hidrojeolojik afetler, sismik afetler, teknolojik afetler, baraj patlamaları, yangınlar, trafik kazaları, tehlikeli maddeler, nükleer kazalar, tehlike analizi, acil durum yönetiminin dört evresi, kaynaklar, katılımcılar, önemli fonksiyonlar, kaynak gereksinimi, özel sektör kaynakları, yardım isteme, entegre acil durum yönetimi kavramı, dört evre (hazırlık, zarar azaltma, müdahale, iyileştirme), koordinasyon, iletişim, komuta zinciri, acil durum yönetiminde fonksiyonel gruplar, acil durum yönetiminde ilişkiler, organizasyonlar arası koordinasyon, katılımcıların rolü, vatandaşlar, özel sektör, hükümet, örnek uygulama, acil durum yöneticiliği mesleği.
|
Seçmeli Ders
|
HRT2034 FOTOĞRAFÇILIK
|
2
|
0
|
4
|
Fotoğraf sanatının genel tekniklerinin kavratılıp, günümüzdeki teknik gelişmeler ışığında incelenip tanınması ve fotoğraf çekimi ve uygulamalarının yapılması.
|
Seçmeli Ders
|
HRT2042 SANAT TARİHİ
|
2
|
0
|
4
|
Sanat ve estetik konusunda temel kavramlar; kişilerin zihinsel ve duygusal gelişiminde sanatın ve sanat eğitiminin yeri ve öneminin kavratılması amaçlanmaktadır; yaratıcılık sanat ve estetik duyarlılık eğitimle sanat arasındaki ilişki, dünyada ve Türkiye’de sanatın gelişimi, sanatın kültürle ilişkileri, sanat eğitiminde tarihi mekânların kullanımı ve müzelerin önemi.
|
Seçmeli Ders
|
HRT2044 GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI
|
2
|
0
|
4
|
Geleneksel Türk el sanatlarının türlerini bilme, tanıma, el sanatlarının bilim, teknik ve sanatla olan ilişkisini kurma, geçmişten günümüze Türk el sanatlarının gelişimi hakkında bilgi sahibi olma, günümüz Türk el sanatlarının üretimlerindeki sorunlarla ilgili bilgi sahibi olma geleneksel Türk el sanatlarının tanıtımı ve pazarlaması ile ilgili öneriler geliştirme.
|
Seçmeli Ders
|
HRT2046 ÇİNCE
|
2
|
0
|
4
|
Öğrencilerin, somut ihtiyaçları dile getiren günlük hayatta sık kullanılan ifadeleri ve basit cümleleri anlayabilmeleri ve bunlarla kendilerini ifade edebilmeleri, kendilerini ve başkalarını tanıtabilmeleri, başka insanların kişisel bilgilerine yönelik sorular sorabilmeleri ve bu tür sorulara yanıt verebilmeleri için gerekli temel konuları
|
Seçmeli Ders
|
HRT2048 RUSÇA
|
2
|
0
|
4
|
Öğrencilerin, somut ihtiyaçları dile getiren günlük hayatta sık kullanılan ifadeleri ve basit cümleleri anlayabilmeleri ve bunlarla kendilerini ifade edebilmeleri, kendilerini ve başkalarını tanıtabilmeleri, başka insanların kişisel bilgilerine yönelik sorular sorabilmeleri ve bu tür sorulara yanıt verebilmeleri için gerekli temel konuları
|
Seçmeli Ders
|
HRT2050 KAZAKÇA
|
2
|
0
|
4
|
Öğrencilerin, somut ihtiyaçları dile getiren günlük hayatta sık kullanılan ifadeleri ve basit cümleleri anlayabilmeleri ve bunlarla kendilerini ifade edebilmeleri, kendilerini ve başkalarını tanıtabilmeleri, başka insanların kişisel bilgilerine yönelik sorular sorabilmeleri ve bu tür sorulara yanıt verebilmeleri için gerekli temel konuları
|
Seçmeli Ders
|
HRT2052 SOSYOLOJİYE GİRİŞ
|
2
|
0
|
4
|
Sosyoloji biliminin temel kavramları, sosyolojide yöntem, toplumsal yapı ve toplumsal değişme, birey ve toplum, toplum ve kültür, toplum ve aile, toplum ve siyaset, toplum ve ekonomi, sosyal tabakalaşma, toplum ve eğitim, toplum ve sağlık, kentleşme ve göç, toplum ve din, toplum ve suç.
|
Seçmeli Ders
|
HRT2058 BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ
|
2
|
0
|
4
|
Bilim tarihini, tarihsel kronoloji çerçevesinde felsefi olarak ele almak.
|
Seçmeli Ders
|
HRT2062 KENTLEŞME SORUNLARI
|
2
|
0
|
4
|
Kentleşmenin tanımı, nedenleri ve günümüze kadar kentleşmenin gelişimi; kentleşme-kalkınma ilişkisi, kentleşme ve toplumsal değişim ve siyasal davranışların değişimi; kent tanımları ve kent kuramları; küreselleşme ve kentler, gecekondu, konut politikası.
|
Seçmeli Ders
|
HRT2068 DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI
|
2
|
0
|
4
|
İnsan hakları kavramını, insan haklarının tarihsel gelişimini, insan haklarının ulusal ve uluslararası düzeyde korunmasını, 1982 Anayasasının benimsediği temel hak ve hürriyetler sistemini öğretmektir.
|
Seçmeli Ders
|
HRT2070 GİRİŞİMCİLİK
|
4
|
0
|
4
|
Girişimciliğin Tanımı, Girişimcilik ve Ekonomi, Küçük İşletmelerin Tanımı, Girişimci İşletmelerin Etkisi, Kimler Girişimcidir, Girişimci Bir Firma Olmaya Başlama, Büyüyen İşletmeleri Yönetme.
|
Seçmeli Ders
|
HRT2074 İLETİŞİM
|
2
|
0
|
4
|
İletişimin tanımı, önemi iletişimle ilgili temel kavramlar, iletişimin kökeni ve gelişimi, iletişim modelleri, iletişim türleri, sözlü, yazılı, sözsüz iletişim, iletişim engelleri, iletişim araçları, iletişimin bireysel ve örgütsel yararları.
|
Seçmeli Ders
|
HRT2076 ALMANCA
|
2
|
0
|
4
|
Öğrencilere, Almancanın iletişim aracı olarak kullanıldığı farklı çevrelerde kendilerini ifade edebilmeleri, bilgi alışverişinde bulunabilmeleri ve dil öğrenimlerini gelecekte de devam ettirebilmeleri için, gereksinim duyabilecekleri basit, temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
|
Seçmeli Ders
|
HRT2080 ACADEMIC WRITING
|
2
|
0
|
4
|
Bu derste, öğrenciler çoğu basit yazma görevini - mektup, telgraf, teleks, e-mail, rapor vb- gerçekleştirmede ihtiyaç duyacakları dili öğrenecekler ve pratik yapacaklardır.
|
Seçmeli Ders
|
HRT2082 AKADEMİK YAZMA
|
2
|
0
|
4
|
Akademik yazmaya giriş, derleme, önceki çalışmaları ve güncel çalışmalar ile arsındaki ilişki kurmak, materyal ve metot, bulgular, sonuçlar, özet yazımı, copyright ve etik kuralları. Tez rapor ve özgeçmiş yazma.
|
Staj Dersi
|
HRT2084 STAJ
|
0
|
0
|
4
|
|