Sıra No | YÜKSEKÖĞRETİM PAROGRAMLARI VE KONTENJANLARI KLAVUZUNDA YER ALMAYAN BİLGİ VE KOŞULLAR |
1 | Fakülte, Yüksekokul ve Meslek Yüksekokulunun Bulunduğu Yerleşke/Kampüs | Bor |
2 | Programın İçeriği | Programı'nın içeriği, öğrencilerin mobilya tasarımı, üretimi, iç mekân dekorasyonu ve teknik uygulamalar konusunda donanımlı hale gelmesini amaçlayan teorik ve uygulamalı derslerden oluşur. |
3 | Programın Eğitim ve Öğretim Dili | Türkçe |
4 | Programın Eğitim ve Öğretim Süresi | 2 Yıl |
5 | Öğrenim Ücreti/Katkı Payı | Normal Öğretim programlarına yerleşen ve Yeni Kayıt olan Normal Öğrenciler ile Normal Öğrenim Süresinde olan ücret ödemeyeceklerdir. Ancak Hazırlık sınıfı hariç olmak üzere, ön lisans, lisans ve lisansüstü düzeydeki programlardan program süreleri sonunda (hazırlık sınıfı hariç lisans programı 4 yıl, ön lisans programı 2 yıl, yüksek lisans programı 2 yıl, yüksek lisans mezuniyeti ile doktoraya kayıt yaptıranlar 4 yıl, lisans mezuniyeti ile doktoraya kayıt yaptıranlar 5 yıl) mezun olamayan normal öğretim öğrencileri katkı payı öder. |
6 | Programın Eğitim ve Öğretim Modeli | Program, hem teorik dersler (temel bilgi ve tasarım prensipleri) hem de atölye/laboratuvar çalışmaları (uygulamalı beceriler) içeren bir modelle yürütülür. |
7 | Program Akreditasyonları | Tamamlanmıştır |
8 | Programın Çalışma Alanları | Mobilya üretim atölyeleri ve fabrikaları (imalat, montaj, kalite kontrol), Modüler mobilya üreticileri Ahşap işleme atölyeleri Özel sipariş mobilya tasarımı ve üretimi, Mobilya atölyesi açabilirler, İç mekân dekorasyon firması kurabilirler, Serbest tasarımcı olarak çalışabilirler. |
9 | İsteğe bağlı yabancı dil hazırlık sınıfı uygulamasına ilişkin koşullar | Hazırlık sınıfı uygulaması yoktur. |
10 | Staj, eğitim modeli (bir yılda kaç dönem uygulandığı, sektör ve işletmelerde uygulama eğitimi vb), endüstriye dayalı öğretim stajı, uygulamalı eğitimlerin nasıl yürütüldüğü ile ilgili yükseköğretim kurumunun bulunduğu ilin dışında yapılıp yapılamadığına ilişkin koşullar | Birinci yılın sonunda mobilya veya ahşap işleme sektöründe 30 iş günü staj yapılır. Staj il dışında yapılabilir. |
11 | Mesleğin gerektirdiği kıyafet ve donanım malzemelerine ilişkin koşullar | · Mobilya ve dekorasyon mesleğinde kullanılan bazı temel aletler: · Testere, fırınlı matkap, zımpara makineleri, CNC makineleri gibi elektrikli aletler, Çekiç, tornavida, pense, testere gibi manuel el aletleri Metre, lazer ölçüm cihazı, işaretleme kalemi gibi hassas ölçüm araçları Koruyucu Kıyafetler (Atölye Önlüğü)Özellikle boya, vernik ya da kimyasal maddelerle çalışırken, vücut korunması için plastik veya deri önlükler giyilmelidir. İç Mekân Tasarımı İçin Donanım · Laptop veya masaüstü bilgisayar, CAD yazılımları (AutoCAD, 3D Studio Max gibi), grafik tabletleri gibi dijital tasarım araçları iç mekân tasarımında kullanılır. |
12 | Ders uygulamalarında kullanılacak sarf malzeme, araç ve gereç gideri; sınav, materyal ve eğitim öğretim hizmeti karşılığı öğretim giderlerine ilişkin koşullar | Sarf Malzeme Giderleri: · Mobilya yapımı, iç mekân tasarımı ve uygulama derslerinde öğrenci tarafından kullanılan malzemeler (ahşap, MDF, suntalam, boya, vernik, cila, zımpara kağıtları vb.) "sarf malzeme" olarak kabul edilir. Araç ve Gereç Giderleri: · Elektrikli el aletleri, CNC makineleri, testere, matkap, kesme makineleri gibi atölyelerde kullanılan araç gereçler, eğitim kurumunun sağladığı ekipmanlardır. Bu tür ekipmanların bakımı ve işletilmesi belirli bir gider oluşturur. · Atölye ekipmanlarının bakımı ve onarımı (örneğin, testere bıçaklarının değiştirilmesi veya makinelerin kalibrasyonları) düzenli olarak yapılır ve bu giderler kurum tarafından karşılanır. · Tasarım derslerinde kullanılan dijital araçlar (bilgisayarlar, yazılımlar, grafik tabletleri vb.) genellikle okullar tarafından sağlanır. Ancak bazı özel yazılımlar (AutoCAD, SketchUp, 3ds Max vb.) ek ücret gerektirebilir. |
13 | Programa İlişkin Özel Koşullar | Özel koşullar bulunmamaktadır. |
14 | Aday öğrencilere yönelik diğer bilgilere aşağıda belirtilen link adreslerinden erişim sağlayabilirsiniz. |