Spor Bilimleri bölümünün temel amacı üniversitelerin misyonu olan evrensel bilim ölçütleri içerisinde spor eğitimini vermektir. Bu bölümü tercih eden öğrencilerin sporun içinden gelmiş olmaları ve sporun içinde yaşadıkları olayları bilimle ilişkilendirmeleri esas alınmıştır. Branşına özgün çok yönlü ve detaylı performans analizi yapabilme, sayısallaştırarak yapabilme, sayısallaştırarak raporlaştırma, zayıf ve güçlü yanları belirleyerek sonuçlar çıkartarak, antrenman plan ve program stratejileri belirlemeyi amaçlanmaktadır.Spor Bilimcisi; Sporu bilimsel boyutta test edip matematiksel veriler üzerinden değerlendiren, sistematik olarak yorumlayan, uygulama stratejileri belirleyerek uygulayan veya uygulatan bilim insanlarıdır.
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği mezunları Milli Eğitim Bakanlığına bağlı kamu ve özel okullarda Beden Eğitimi Öğretmenliği yapabilirler. Antrenörlük Eğitimi mezunları Antrenörler (spor eğitimcileri) Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğüne bağlı kuruluşlarda, üniversitelerde, okullarda, spor kulüplerinde görev alabilirler. Spor Yöneticiliği mezunları Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü ya da büyük spor kulüplerinin çeşitli kademelerinin yönetimi gibi geniş bir yelpazede görev yapma imkânını oluşturmaktır. Ayrıca; her bir bölümden mezun olan öğrenciler yeni çıkan kanunlar kapsamında askeri ve polis olarak atanabilirler
SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ MEZUNLARININ ÇALIŞMA ALANLARI
-Üniversitelere atanabilirler. (Okutman, Araştırma görevlisi)
-Memur olarak atanabilirler.
-Gençlik spor il müdürlüklerinde sözleşmeli antrenör olarak çalışabilirler.
-Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü ya da büyük spor kulüplerinin çeşitli kademelerinde yönetici olarak çalışabilirler.
-Özel sektörde Kondisyoner, Aerobik Step, Fiziksel Uygunluk Antrenörlüğü, Performans Analizi yapabilirler.
-Üniversitelerin Sağlık Kültür Spor Daire Başkanlıklarına bağlı ve Spor Hizmetleri alanında Eğitmen olarak çalışabilirler.
-Yeni çıkan kanunlar kapsamında Antrenörlük Eğitimi ve Spor Yöneticiliği bölümü mezunları formasyon alıp öğretmenlik yapabilirler.