Zorunlu Ders
|
OPT2002 OPTİSYENLİK III
|
2
|
6
|
8
|
Bu dersin temel amacı, öğrencilere otomatik taşlama makinesi ve otomatik fokometre kullanabilecek, çok odaklı multifokal lensleri tanıma ve cam imalat hesaplamalar yapabilecek nitelikler kazandırmaktır. Derste optik mağaza özellikleri, gözlüğün kullanıcıya teslim ve satış sonrası hizmetler ve mağaza stok düzeni gibi konularda bilgi verilir. Ayrıca bu derste, istenen prizmatik etki ve desantrasyon ile istenen prizmatik etkinin sağlanması, gözlük lenslerinde merkez ve kenar kalınlığı hesabı, gözlük lenslerinde nominal ve gerçek diyoptri hesabı, gözlük lenslerinde verteks mesafesinin etkili güçle ilişkisi, progresiv lensler, prizmatik lensler, multifokal lensler, trifokal ve bifokal lensler, prizma ve prizmatik etki, az görenlere yardımcı gereçler gibi konularda bilgi verilecektir. Ayrıca bu derste, teorik bilgisi verilen bu konular uygulamalı olarak öğretilecektir.
Kaynak: Aksak, E., Küçüker, T., “Gözlükçülük”, Eskişehir, 2005.
Pedrotti, F. L., Pedrotti, L. S., “Introduction to Optics”, Prentice–Hall, 1987.
Hecht, E., “Optik”, Çev. Nizamettin ARMAĞAN, Nurdoğan CAN, Akademi Yayınları, 1999.
|
Zorunlu Ders
|
OPT2004 OPTİSYENLİKTE PAKET PROGRAM UYGULAMALARI
|
0
|
2
|
2
|
Bu ders, işletim sistemleri, bilgisayarınızda oluşabilecek sistem sorunları, optisyenlik için gerekli olan programlama dilleri, optik paket programı, bu paket programın kurulumu ve kullanımı, sisteme reçete girişi, sisteme reçete girişi sırasında transpoze işleminin otomatik olarak yapılması, hasta ile yapılan tüm işlerin paket program sayesinde sistem üzerinden takibi, sistemden otomatik sipariş hazırlama, ürünlerin stok takibi ve fatura takibi gibi paket program üzerinden kontrolü sağlama işlemleri gibi konuları içerir.
Kaynak: “Medula Optik Programı ve Siperoptik Programı”, SOPAL OPTİK DIŞ TİC.
LTD. ŞTİ. İstanbul.
|
Staj Dersi
|
OPT2006 STAJ
|
0
|
0
|
4
|
Öğrencilerin dönem içerisinde kazandıkları alanlarıyla ilgili bilgilerini uygulama yaparak pekiştirmeleri ve deneyim kazanmaları sağlanır.
|
Seçmeli Ders
|
OPT2008 İLERİ SEVİYE TIBBİ CİHAZ TASARIMI
|
3
|
0
|
4
|
Bu dersin temel hedefi, öğrencilerin gözlükçülük sektöründe gerek duyulan tıbbi cihaz tasarımına yönelik bilgi almak ve öğrenilen temel bilgilerin kullanımı ve geliştirilmesiyle optiktisyenlikte kullanılacak bir cihaz tasarımı yapabilecek seviyeye gelmeleridir. Yani dönem sonunda öğrencilerin bir cihaz tasarlama konusunda teorik ve pratik bilgiyi ve tecrübeyi kazanmış olmaları hedeflenmektedir. Dolasıya bu derste temel tasarım metodolojisi, mühendislik etiği, gibi konular işlenecektir. Öğrencilerin bir cihaz tasarlama konusunda proje teklifi hazırlamaları ve dönem sonunda elde ettikleri ürünlerini sunmaları beklenecektir.
Kaynak: Durfee, W. K., and Iaizzo, P. A., “Medical Device Innovation Handbook”, Medical Devices Center University of Minnesota Minneapolis, USA, 2016.
Prutchi, D., Norris, M., “Design And Development Of Medical Electronic Instrumentation”, Published by John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey, 2004.
|
Seçmeli Ders
|
OPT2010 GÖZLÜKÇÜLÜK
|
3
|
0
|
4
|
Bu dersin temel hedefi, öğrencilerin gözlükçülük sektöründe gerek duyulan tıbbi cihaz tasarımına yönelik bilgi almak ve öğrenilen temel bilgilerin kullanımı ve geliştirilmesiyle optiktisyenlikte kullanılacak bir cihaz tasarımı yapabilecek seviyeye gelmeleridir. Yani dönem sonunda öğrencilerin bir cihaz tasarlama konusunda teorik ve pratik bilgiyi ve tecrübeyi kazanmış olmaları hedeflenmektedir. Dolasıya bu derste temel tasarım metodolojisi, mühendislik etiği, gibi konular işlenecektir. Öğrencilerin bir cihaz tasarlama konusunda proje teklifi hazırlamaları ve dönem sonunda elde ettikleri ürünlerini sunmaları beklenecektir.
Kaynak: Durfee, W. K., and Iaizzo, P. A., “Medical Device Innovation Handbook”, Medical Devices Center University of Minnesota Minneapolis, USA, 2016.
Prutchi, D., Norris, M., “Design And Development Of Medical Electronic Instrumentation”, Published by John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey, 2004.
|
Seçmeli Ders
|
OPT2012 CAM TEKNOLOJİSİ
|
3
|
0
|
4
|
Bu ders, hammaddesine göre cam çeşitleri, mineral camların özellikleri, mineral camların kesimi, plastik (organik) camlar, organik camların kesimi, yüksek kırıcılık indisli camlar, polikarbonat camlar, trivex camlar, küresel olmayan camlar, cam üretiminde abbe değerinin önemi, cam üretiminde sapma ve saçılma değerleri, mercek üretiminde çizilme direncinin artırılması, UV kaplama, yansıma önleyici kaplama ve polarize camlar konularını içerir.
Kaynak: Özdemir, E., Yarar, O., “Temel Optisyenlik”, Güneş Tıp Kitapevi, Ankara, 2016.
Şen, F., “Gözlük camlarının montajı, optisyenlik laboratuvarı kılavuzu”, Güneş tıp kitabevleri, İstanbul, 2017.
|
Seçmeli Ders
|
OPT2014 MAĞAZA YÖNETİMİ VE PAZARLAMA
|
3
|
0
|
4
|
Bu ders, işletme ve yönetimle ilgili temel kavramlar, yönetim ve yöneticilik, mağaza yönetimin doğuşu ve tarihi gelişimi, modern mağazacılık düşüncesi, planlama işlevi, organizasyon işlevi, insan kaynakları yönetimi, üretim süreci yönetimi, pazarlama faaliyetlerini yönetme ve işletmenin mali yönetimi gibi konularını içerir.
Kaynak: Arslan, M., Yönetim ve Organizasyon, Ders Notları, Harran Üniversitesi, 2014.
|
Seçmeli Ders
|
OPT2016 İLK YARDIM
|
3
|
0
|
4
|
Bu ders, genel ilk yardım bilgileri, hasta/yaralının ve olay yerinin değerlendirilmesi, temel yaşam desteği, kanamalı ve yaralanmalı durumlarda, yanık, donma ve sıcak çarpmasında, kırık, çıkık ve burkulmalarda, bilinç bozukluklarında, zehirlenmelerde, hayvan ısırmalarında, göz, kulak ve buruna yabancı cisim kaçmasında, boğulmalarda ilk yardım konularını içerir.
Kaynak: İnan, H. F., Kurt, Z., Kubilay, İ., Temel İlkyardım Uygulamaları Eğitim Kitabı, Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2011.
|
Seçmeli Ders
|
OPT2018 İŞ HUKUKU
|
3
|
0
|
4
|
Bu ders, iş hukukunun konusu ve niteliği, iş hukukunun kaynakları, iş hukukunda akit serbestisi prensibinin sınırlanması ve sosyal kamu düzeni, iş hukukunun kişi yönünden uygulama alanı, iş hukukunun yer yönünden uygulama alanı, iş kanununun faaliyet yönünden kapsamı, hizmet akdi kavramı, hizmet akdinin kuruluşu, hizmet akdinden doğan işçinin borçları, hizmet akdinden doğan işverenin borçları ücret, hizmet akdinin sona ermesi, sendika hakkı ve toplu iş sözleşmeleri konuları içerir.
Kaynak: Esener, T., ‘İş Hukuku’, Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Yayınları No. 432, Sevinç Matbaası, .Ankara, 1978.
|
Seçmeli Ders
|
OPT2020 TÜKETİCİ HAKLARI VE DAVRANIŞLARI
|
3
|
0
|
4
|
Bu ders, tüketici davranışı kavramı ve özellikleri, öğrenme ve güdülenme, algılama ve ilgilenim, tutum ve değerler, kişilik, benlik ve yaşam biçimler, danışma grupları ve aile, sosyal sınıf ve kültür, tüketici karar ve satın alma süreçleri, tüketicilerin haklarıyla ilgili bilgi düzeyi, ayıplı mal/hizmet ile karşılaşma durumu, karşılaşılan sorunlarda izlenen çözüm aşamaları, tüketiciyi koruma amaçlı kurulların bilinirliği, tüketicinin korunması hakkında kanun, TS hakem heyetleri hakkında bilgi düzeyi konularını kapsar.
Kaynak: Eroğlu, E., Velioğlu, M. N., Barış, G., Argan, M., Tüketici Davranışları, Anadolu
Üniversitesi Web-Ofset, Eskişehir, 2012.
Tüketicinin Korunması ve Tüketici Haklarına İlişkin Bilinç Düzeyi Araştırma Raporu, Tüketici ve Çevre Eğitim Vakfı, Ankara, 2010.
|
Seçmeli Ders
|
OPT2022 ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
|
3
|
0
|
4
|
Bu derste temel amaç, öğrencilerin eğitim öğretim aldığı alanlarıyla ilgili eksik olan yönlerini tamamlama, eksikliğini hissettiği konularda araştırma yapma, rapor hazırlama ve gerektiğinde sunum yapma gibi yeterlilikleri kazandırmaktır. Bu bağlamda bir araştırma yaparken nasıl bir yöntem izleyeceği, araştırmada temel kavramlar, araştırmanın gereği ve önemi, araştırmanın konusu, araştırma sonuçlarının değerlendirilmesi, araştırma sonuçlarının rapor hâline dönüştürülmesi, kaynak taraması, sunuma hazırlık yapılması ve sunumu yapılması gibi olgular öğrencilere öğretilir. Ayrıca araştırmasının sonunda bir rapor hazırlarken rapor bölümlerini nasıl oluşturması gerektiği, kaynakların nasıl verileceği ve elde ettiği bulguları bir sunum halinde nasıl sunacağı konusunda bilgi verilecektir.
Kaynak: Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K., “Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri”, 2016, Ankara
|
Seçmeli Ders
|
OPT2024 KARİYER PLANLAMA
|
3
|
0
|
4
|
|
Seçmeli Ders
|
OPT2026 GÜZEL KONUŞMA VE BEDEN DİLİ
|
2
|
0
|
4
|
|
Seçmeli Ders
|
USD2050 İLETİŞİM
|
3
|
0
|
4
|
|
Seçmeli Ders
|
USD2052 KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLARI
|
3
|
0
|
4
|
|
Seçmeli Ders
|
USD2066 ÇALIŞMA HAYATI
|
3
|
0
|
4
|
|
Seçmeli Ders
|
USD2068 İLK YARDIMIN AFET ORGANİZASYONUNA ENTEGRASYONU
|
3
|
0
|
4
|
|
Seçmeli Ders
|
USD2072 STİL DANIŞMANLIĞI
|
2
|
0
|
4
|
|