1 | Evrim (Evolusyon) kavramini tartismak, evrimin neden hala günümüzde en çok tartisilan konu oldugunu interaktif bir sekilde irdelemek |
2 | Evrim kavrami çerçevesinde inorganik-Organik evrim kavraminin verilmesi, Bing-Bang teorisi, evren ve dünyanin olusumu, atmosferin oluşumu mekanizmaları ve ilgili teorilerin açıklanması ve guncel gelismelerin tartisilmasi |
3 | Evrimsel calismalarda dikkate alinmasi gereken konulari bir biyolog gozuyle tartisabilmek, objektifligin ve ekip calismasinin onemini vurgulamak |
4 | Mutasyon kavraminin evrimsel surecte yapabilecegi her turlu etki hakkinda casitli goruslerden sentez yapabilme yenetenegi kazandirmak |
5 | Evrimsel surecte etki mekanizmalari tartisabilmek ve dogal seleksiyonun etkinligi hakkinda farkli bakis acilarini irdeleyebilmek |
6 | Evrimlesme, turlesme kavramlarinin iliskisi, bu konuda farkli goruslerin benzer ve ortak yanlarini bir biyolog gozuyle ifade edebilmek |
7 | Makro-mikro evrim kavramlari hakkinda fikir üretebilme, güncel orneklerle tartisabilme |
8 | Oksijenli solunum, sudan karaya gecis, endosimbiyoz teorisi, koloni teorisi,Hardy-weinberg yasasi gibi kavramlarin evrimsel acidan tartisilabiliriginin saglanmasi |
9 | Temel canli gruplarinin ortaya cikislari, gelisimleri ve yayilimlari hakkinda bir genel goruse sahip olunabilmesi ve farkli goruslerin onemini irdelemek |
10 | Fosillesmenin evrimsel acidan onemini cesitli acilardan tartisabilmek |
11 | Guncel evrimsel calismalarla ilgili farkli bakis acilarina sahip olabilmek, gelismelere ve degisik fikirlere acik olmak |
12 | Dinozor orneginden yola cikarak farkli ekolojik kosullarin degisik canlilarda ne tur etkiler yapabilecegini evrimsel acidan tartisabilmek |
13 | Jeolojik devirlerde canli cesitliligi hakkinda genel bilgiye sahip olmak |
14 | Insanin evrimiyle ilgili farkli bakis acilarina acik olma |
15 | Evrim konusunda devam eden tartismalarda bilimsel etikle, uluslararasi kaynaklarla fikir üretebilmek |