1 | Evrim kavramin ne anlam ifade ettigini acikca ortaya koyabilmek |
2 | Evrimin farkli boyutlari oldugu, basit bir surec olmadigini algilayabilmek |
3 | Evrimsel calismalarda pozitif bilimin ve objektifiligin onemini kavrama |
4 | Mutasyon kavramini ve oynayabilecegi rolu bilimsel mantikla tartisabilmek |
5 | Evrimsel surecte ektin olan mekanizmalari elestirel bir yolla ifade edebilmek |
6 | Turlesme ile evrimsel mekanizmalar arasinda neden sonuc iliskisi kurabilmek |
7 | Evrim denince ne anlasilmasi gerektigini tum bilimsel mekanizmalri dikkate alarak bireysel olarak ifade edebilmek |
8 | Canliarin evrimsel siralamalari hakkinda bilimsel yorumlar yapabilmek, dusunceler ortaya koyabilmek |
9 | Fosillesmenin evrim mekanizmalarinda oynayabilecegi rolu farkli goruslerle ve somut bir sekilde ortaya koyabilmek, tartisabilmek |
10 | Evrimin gunumuzdeki isleyisi hakkinda dunyada yapilan calismalari ve sonuclari takip edebilmek, kendine ozgu aciklamalar getirebilmek |
11 | Jeolojik devirlerin canlilarin evriminde oynadigi rol hakkinda genel bir yaklasima sahip olabilmek |
12 | Temel canli gruplarinin biyolojik bilgiler ve calismalar dikkate alinarak nasil degisime ugradigi, adaptasyon mekanizmalari ve cesitlenmeleri irdeleyebilmek |
13 | Insanin evrimi hakkinda aktif olarak bilgilerini ortaya koyabilmek, tartismalari bilimsel bakis acisiyla yapabilmek |
14 | Biyolojinin bir surec oldugunu ve canlilarinda evrimsel surecinin devam edebilecegini uluslararasi calismalari takip ederek |
15 | Evrimsel surecteki tartismalari irdeleme cesaretini gosterebilmek |