1 | Rehberliğin temel kavramlarını tarihsel gelişimini,amaç ve ilkelerini bilme |
2 | Rehberliğin ortaya çıkıp gelişmesinin nedenlerini bilme |
3 | Rehberliğin ortaya çıkışı ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olabilme |
4 | Rehberliğin işlevlerini, hangi işlevin ne tür hizmetlerle yerine getirilebiliceğini kavrayabilme |
5 | Eğitsel rehberlik hizmetlerini kavrar ve sınıfında eğitsel rehberlik hizmetlerini başarıyla uygulayabilme |
6 | Mesleki ve kişisel rehberlik çalışmalarını kavrar ve yönlendirme hizmetlerine asgari düzeyde katkı sağlayabilme |
7 | Öğretim kademelerine göre rehberlik hizmetlerinin amaçlarını kavrar, etkinlikler hakkında bir anlayış geliştirebilme |
8 | Geleneksel rehberliğin olumsuzluklarını farkederek gelişimsel rehberliğin üstünlüklerini benimseyabilme |
9 | Öğrenme eksikliklerinin neler olduğunu farkedebilme |
10 | Bireyi tanımanın önemini ve gereğini kavrar. Bireyin hanyi özelliklerinin incelenmesi gerektiğini kavrayabilme. |
11 | Bireyi tanımada kullanılacak test dışı teknikleri kullanabilme |
12 | Psikolojik danışman kuramlarını tanır, hümanist yaklaşımın ilkelerini benmiseyabilme |
13 | Rehberlik hizmetlerinin örgütsel yapısını kavrayabilme |
14 | Rehberlik hizmetlerinde bir sınıf rehber öğretmenine düşen görevleri yapabilir düzeye ulaşabilme |