BRO1005 / PROTOKOL VE SOSYAL DAVRANIŞ KURALLARI

Dersin Öğrenme Çıktıları

 
Kazandırılacak Bilgi Ve Beceriler 
1Sekreterlik kavramı, sekreterlik mesleğinin Türkiye'de ve Dünya'da gelişim evreleri, sekreterlik mesleğinin amaçlarını ve önemini öğrenmek.
2Sekreterlik mesleğinin görev ve sorululuklarını, sekreterin iş yaşamındakı önemini, başarılı bir sekreter -yönetici ilişkisinin nasıl olması gerektiği öğrenmek.
3Sekreterin sahip olması gereken temel özellikleri, giyimin ilk izlenimdeki rolünü öğrenmek.
4İletişimin iş yaşamındakı önemini, etkili bir imaj yaratabilmenin unsurlarını, toplantı ve seyahat düzenlemelerinde sekreterin görevlerini kavrayabilmek.
5Protokol ve görgü kavramlarını, toplumsal yaşamı düzenleyen kuralları, protokolün tarihçesini öğrenir.
6Selamlaşma ve tanışma ile ilgili görgü ve protokol kurallarını, hitap biçimleri ile ilgili ilkeleri, konuşurken ve yazarken görgü ve protokol kurallarını öğrenir.
7Bürolarda uyulması gereken görgü ve protokol kurallarını öğrenir.
8Taşıtlarda, toplantılarda ve yemeklerde uyulması gereken görgü ve protokol kurallarını öğrenir.
9Hediyeleşme ve çiçek gönderme ile ilgili görgü ve protokol kurallarını öğrenir.