1 | Ekoloji kavraminin-ekoloji bilimin kökeninin kavratilmasi, 3P kavrami, temel ekolojik sorunlari ulusal ve uluslararasi ölçekte ifade edebilmek ve tartisabilmek. |
2 | Ekolojinin disiplinlerarasi bir bilim oldugunun vurgulanmasi ve biyoçeşitlilikle ilişkisinin net ortaya konulması |
3 | Dunyada canliligin baslayabilmesi ve gelisebilmesi icin gecirilen ekolojik olusum ve degisimlerin onemini ve biyoçeşitlilik kavramını vurgulamak |
4 | Temel ekolojik kavramlar ve biyoçeşitliliği etkileyen faktörler hakkinda bilgi sahibi olmak ve gorusler gelistirmek |
5 | Ekolojik faktorleri sıniflandirmak ve her bir ekolojik faktorun onemini vurgulamak |
6 | Kuresel isinma, erozyon, toprak ve su gibi ekolojik sonuclari cok buyuk olan sorunlara ve bunların biyoçeşitliliğe etkileri hakkında bilgi sahibi olunması |
7 | Biyotik faktorlerin ekolojik onemlerini degisik orneklerle vurgulayabilmek |
8 | Populasyon kavramini olusturmak, populasyonun yapisal ozelliklerini ortaya koymak |
9 | Populasyon dinamiginin ne oldugunu, ne tur bilgileri ortaya koydugunu belirtmek |
10 | Komunite kavramini, ekosistemle iliskisini belirtmek. Bir alanin komunite olarak tanimlanmasinda yapilmasi gerekenler. |
11 | Ekosistemlere dolayısıyla biyoçeşitliliğe insanlarin yaptigi olumlu olumsuz etkileri ortaya koyabilmek |
12 | Tür cesitliliginin azalmasinda insanin artan rolunu ve sebeplerini vurgulamak |
13 | Ekolojik acidan dunyanin yoneldigi istikameti ortaya koyabilmek |
14 | Evrensel bir doga sevgisi kazandirmak, cevre politikalarinin onemini kavratmak |
15 | Cevreyi koruma-dogayi dengede tutma-tür cesitliligini azaltmama gibi kavramlarin tamamiyla insanin elinde oldugunun farkindalik |