Anasayfa
English
İletişim
Hızlı Erişim
Akademik Takvim
Anketler
Bilgi Edinme
Bilgi Paketi
Diş Hekimliği Fakültesi Randevu
Etkinlik Talep Formu
NOHU Login
NUBulut
Öğrenci e-posta
Personel e-posta
Telefon Rehberi
Uzaktan Eğitim Sistemi
Yemek Menü
Yemekhane Sanal Pos
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paketi
Kurum Hakkında Bilgi
Üniversite Senatosu ve Yönetim Kurulu
Organizasyon Şeması
Akademik Takvim
Genel Bilgi
Genel Giriş Koşulları
Genel Kayıt Prosedürleri
Kurallar ve Yönetmelikler
Önceki Dönemlerin Tanınması
Diploma Eki
Akademik Danışmanlık Düzenlemeleri
AKTS Kredi Dağılımı
İsim ve Adres Bilgileri
Derece Programları
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora
Course Catalogue For Exchange Students
Öğrenciler için Genel Bilgiler
Yaşam Giderleri
Barınma Olanakları
Beslenme Olanakları
Sağlık Hizmetleri
Sigorta
Öğrenme Olanakları
Kültürel ve sosyal Faaliyetler
Sportif ve Boş Zaman Faaliyetleri
Öğrenci Kulüpleri
Uluslararası Programlar
Dil Politikası ve Kurslar
Staj
Burs Olanakları
Engelli Öğrenci Olanakları
Öğrenci İşleri
Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
Niğde'de Yaşam
EMZ0013 / OKULLARDA REHBERLİK
Kazandırılacak Bilgi Ve Beceriler
Kazandırılacak Bilgi Ve Beceriler
Seviyesi
1
Rehberliğin temel kavramlarını tarihsel gelişimini,amaç ve ilkelerini bilir
2
2
Rehberliğin ortaya çıkıp gelişmesinin nedenlerini bilir
3
3
Rehberliğin ortaya çıkışı ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
3
4
Rehberliğin işlevlerini, hangi işlevin ne tür hizmetlerle yerine getirilebiliceğini kavrar
3
5
Eğitsel rehberlik hizmetlerini kavrar ve sınıfında eğitsel rehberlik hizmetlerini başarıyla uygular.
3
6
Mesleki ve kişisel rehberlik çalışmalarını kavrar ve yönlendirme hizmetlerine asgari düzeyde katkı sağlayabilir
3
7
Öğretim kademelerine göre rehberlik hizmetlerinin amaçlarını kavrar, etkinlikler hakkında bir anlayış geliştirir.
3
8
Geleneksel rehberliğin olumsuzluklarını farkederek gelişimsel rehberliğin üstünlüklerini benimser
3
9
Öğrenme eksikliklerinin neler olduğunu fark eder.
3
10
Bireyi tanımanın önemini ve gereğini kavrar. Bireyin hanyi özelliklerinin incelenmesi gerektiğini kavrar.
3
11
Bireyi tanımada kullanılacak test dışı teknikleri kullanır
3
12
Psikolojik danışman kuramlarını tanır, hümanist yaklaşımın ilkelerini benmiser
3
13
Rehberlik hizmetlerinin örgütsel yapısını kavrar.
3
14
Rehberlik hizmetlerinde bir sınıf rehber öğretmenine düşen görevleri yapabilir düzeye ulaşır
3