| Kazandırılacak Bilgi Ve Beceriler | Seviyesi |
1 | Rehberliğin temel kavramlarını tarihsel gelişimini,amaç ve ilkelerini bilir | 2 |
2 | Rehberliğin ortaya çıkıp gelişmesinin nedenlerini bilir | 3 |
3 | Rehberliğin ortaya çıkışı ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
4 | Rehberliğin işlevlerini, hangi işlevin ne tür hizmetlerle yerine getirilebiliceğini kavrar | 3 |
5 | Eğitsel rehberlik hizmetlerini kavrar ve sınıfında eğitsel rehberlik hizmetlerini başarıyla uygular. | 3 |
6 | Mesleki ve kişisel rehberlik çalışmalarını kavrar ve yönlendirme hizmetlerine asgari düzeyde katkı sağlayabilir | 3 |
7 | Öğretim kademelerine göre rehberlik hizmetlerinin amaçlarını kavrar, etkinlikler hakkında bir anlayış geliştirir. | 3 |
8 | Geleneksel rehberliğin olumsuzluklarını farkederek gelişimsel rehberliğin üstünlüklerini benimser | 3 |
9 | Öğrenme eksikliklerinin neler olduğunu fark eder. | 3 |
10 | Bireyi tanımanın önemini ve gereğini kavrar. Bireyin hanyi özelliklerinin incelenmesi gerektiğini kavrar. | 3 |
11 | Bireyi tanımada kullanılacak test dışı teknikleri kullanır | 3 |
12 | Psikolojik danışman kuramlarını tanır, hümanist yaklaşımın ilkelerini benmiser | 3 |
13 | Rehberlik hizmetlerinin örgütsel yapısını kavrar. | 3 |
14 | Rehberlik hizmetlerinde bir sınıf rehber öğretmenine düşen görevleri yapabilir düzeye ulaşır | 3 |