EĞİTİM FAKÜLTESİ / TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ / EMZ0014 - ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

Hafta 
Konular 
Öğrenme Kaynakları 
1Özel eğitim, kaynaştırma/bütünleştirme, kapsayıcı eğitim, hak temelli yaklaşım: temel kavramlar ve ilkeler 
2Ulusal mevzuat, yönetmelikler, öğretmenin rol ve sorumlulukları: etik ve gizlilik ilkeleri 
3Kaynaştırma modelleri (tam/yarı zamanlı), destek eğitim odası ve okul içi destek yapıları 
4Yetersizlik profilleri (bilişsel, dil/konuşma, özgül öğrenme, dikkat-davranış, otizm, duyusal, ortopedik) ve Türkçe dersine yansımaları 
5Sınıf içi eğitsel gözlem ve veri toplama, yönlendirme süreci ve RAM işleyişi 
6BEP süreci ve branş öğretmeninin katkısı: mevcut performansın okunması, hedef yapısı ve sorumluluklar 
7Türkçe’de okuma ve anlama için uyarlamalar: metin seçimi/düzeyi, erişilebilir metin özellikleri, strateji desteği 
8Türkçe’de yazma için uyarlamalar: planlama–taslak–düzenleme süreci, biçimsel destekler ve araç-gereç uyarlamaları 
9Türkçe’de dinleme ve konuşma için uyarlamalar: materyal niteliği (netlik–tempo), konuşma düzeni ve görsel/ipucu destekleri 
10Erişilebilir materyal tasarımı ve dijital araçların pedagojik/etik kullanımı (Türkçe dersi bağlamında) 
11Ölçme ve değerlendirme: süreç–ürün odaklı yaklaşımlar, rubrik–portfolyo mantığı, sınav/performans uyarlamaları 
12Kapsayıcı sınıf yönetimi: sınıf rutinleri, önleyici düzenlemeler, ipucu–pekiştirme ilkeleri, akran desteği ve dil kullanımı 
13Aile ve paydaşlarla etkili iletişim: bilgilendirme ilkeleri, çok-disiplinli ekip çalışması, kültürel/bireysel farklılıklara duyarlılık 
14Bütünleştirme ve mesleki gelişim: kapsayıcı ders tasarımında bütüncül bakış, etik ikilemler, kaynaklar ve sürekli gelişim yolları