1 | Dersin gerekçesi ve Önemi, Dersin Kural ve gereklilikleri | |
2 | Eğitimsel Ayrışma Kavramına Giriş | Ünal, I., Özsoy, S., Yıldız, A., Güngör, S., Aylar, E., Çankaya, E. (2010). Eğitimsel Toplumsal Ayrışma. Ankara Üniversitesi Yayınları No:276. Ankara. Goodson, I.F. (1992). On Curriculum Form: Notes Toward a Theory of Curriculum. Sociology of Education, 65 (1), 66-75. |
3 | Eğitimsel ayrışmanın farklı bağlamları | Joshua, J. (1997). Pathways and Curricula: Its Distribution of Power. Paper presented at the AARE Annual Conference 1997. Web: http://www.aare.edu.au/97pap/joshj089.htm Davis, K., Moore, W.E. (1945). Some Principles of Stratification. American Sociology Review, 10 (2), 242-249. |
4 | Toplumsal İşbölümü ve Eğitimsel ayrışma | Bowles, S. (1999). Eşitsiz Eğitim ve Toplumsal İşbölümünün Yeniden Üretimi. (Çev. Kemal İnal). Eğilim ve Yaşam, 14-18. |
5 | Eğitimsel ayrışmaya yönelik meritokratik yaklaşımlar | Davis, K., Moore, W.E. (1945). Some Principles of Stratification. American Sociology Review, 10 (2), 242-249. Blackedge, D., Hunt, B. (1985). Sociological Interpretations of Education. London and New York: Routledge. Tezcan, M. (1993). Eğitim Sosyolojisinde Çağdaş Kuramlar ve Türkiye. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi. Tan, M. (1990). Eğitim Sosyolojisinde Değişik Yaklaşımlar: İşlevci Paradigma ve Çatışmacı Paradigma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23 (2), 557-571. |
6 | Eğitimsel ayrışmaya yönelik İnsan Sermayesi kuramı yaklaşımı | Tan, M. (1990). Eğitim Sosyolojisinde Değişik Yaklaşımlar: İşlevci Paradigma ve Çatışmacı Paradigma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23 (2), 557-571. Bowles, S., Gintis, H. (1975). The Problem with Human Capital Theory—A Marxian Critique. American Economic Association, 65 (2), 74-82. |
7 | Eğitimsel ayrışmaya yönelik Weberci Yaklaşımlar | Tan, M. (1990). Eğitim Sosyolojisinde Değişik Yaklaşımlar: İşlevci Paradigma ve Çatışmacı Paradigma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23 (2), 557-571. |
8 | Eğitimsel ayrışmaya yönelik Çatışmacı Yaklaşımlar | Tan, M. (1990). Eğitim Sosyolojisinde Değişik Yaklaşımlar: İşlevci Paradigma ve Çatışmacı Paradigma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23 (2), 557-571. |
9 | Eğitimsel ayrışmanın sosyoekonomik bağlamı | Kerckhoff, A. C. (2001). Education and Social Stratification Processes in Comparative Perspective. Sociology of Education, 74, 3-18. Benavot, A. (1983). The Rise and Decline of Vocational Education. Sociology of Education, 56 (2), 63-76. |
10 | Eğitimsel ayrışma ve kültürel kimlikler | Hout, M., Garnier, M. A. (1979). Curriculum Placement and Educational Stratification In France. Sociology Of Education, 52, 146-156. Buchmann, C., Park, H. (2009). Stratification and The Formation of Expectations in Highly Differentiated Educational Systems. Research in Social Stratification And Mobility, 27, 245-267. Ainsworth, J. W., Roscigno, V. J., (2005). Stratification, School-Work Linkages and Vocational Education. Social Forces, 84 (1), 259-286. |
11 | Türk eğitim sisteminde ayrışmanın analizi I | Akyüz, Y. (2001). Türk Eğitim Tarihi. (Genişletilmiş 8. Baskı). İstanbul: Alfa Yayınları. |
12 | Türk eğitim sisteminde ayrışmanın analizi II | Tezcan, M. (1993). Eğitim Sosyolojisinde Çağdaş Kuramlar ve Türkiye. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi. |
13 | Dünyada eğitimsel ayrışma siyasaları | Kerckhoff, A. C. (2001). Education and Social Stratification Processes in Comparative Perspective. Sociology of Education, 74, 3-18. Benavot, A. (1983). The Rise and Decline of Vocational Education. Sociology of Education, 56 (2), 63-76. |
14 | Eğitimsel ayrışma ve eğitim yönetimine ilişkin genel değerlendirmeler | |