EYO6112 / EĞİTİMSEL AYRIŞMA

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
1Dersin gerekçesi ve Önemi, Dersin Kural ve gereklilikleri 
2Eğitimsel Ayrışma Kavramına GirişÜnal, I., Özsoy, S., Yıldız, A., Güngör, S., Aylar, E., Çankaya, E. (2010). Eğitimsel Toplumsal Ayrışma. Ankara Üniversitesi Yayınları No:276. Ankara. Goodson, I.F. (1992). On Curriculum Form: Notes Toward a Theory of Curriculum. Sociology of Education, 65 (1), 66-75.
3Eğitimsel ayrışmanın farklı bağlamlarıJoshua, J. (1997). Pathways and Curricula: Its Distribution of Power. Paper presented at the AARE Annual Conference 1997. Web: http://www.aare.edu.au/97pap/joshj089.htm Davis, K., Moore, W.E. (1945). Some Principles of Stratification. American Sociology Review, 10 (2), 242-249.
4Toplumsal İşbölümü ve Eğitimsel ayrışmaBowles, S. (1999). Eşitsiz Eğitim ve Toplumsal İşbölümünün Yeniden Üretimi. (Çev. Kemal İnal). Eğilim ve Yaşam, 14-18.
5Eğitimsel ayrışmaya yönelik meritokratik yaklaşımlarDavis, K., Moore, W.E. (1945). Some Principles of Stratification. American Sociology Review, 10 (2), 242-249. Blackedge, D., Hunt, B. (1985). Sociological Interpretations of Education. London and New York: Routledge. Tezcan, M. (1993). Eğitim Sosyolojisinde Çağdaş Kuramlar ve Türkiye. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi. Tan, M. (1990). Eğitim Sosyolojisinde Değişik Yaklaşımlar: İşlevci Paradigma ve Çatışmacı Paradigma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23 (2), 557-571.
6Eğitimsel ayrışmaya yönelik İnsan Sermayesi kuramı yaklaşımıTan, M. (1990). Eğitim Sosyolojisinde Değişik Yaklaşımlar: İşlevci Paradigma ve Çatışmacı Paradigma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23 (2), 557-571. Bowles, S., Gintis, H. (1975). The Problem with Human Capital Theory—A Marxian Critique. American Economic Association, 65 (2), 74-82.
7Eğitimsel ayrışmaya yönelik Weberci YaklaşımlarTan, M. (1990). Eğitim Sosyolojisinde Değişik Yaklaşımlar: İşlevci Paradigma ve Çatışmacı Paradigma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23 (2), 557-571.
8Eğitimsel ayrışmaya yönelik Çatışmacı YaklaşımlarTan, M. (1990). Eğitim Sosyolojisinde Değişik Yaklaşımlar: İşlevci Paradigma ve Çatışmacı Paradigma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23 (2), 557-571.
9Eğitimsel ayrışmanın sosyoekonomik bağlamı Kerckhoff, A. C. (2001). Education and Social Stratification Processes in Comparative Perspective. Sociology of Education, 74, 3-18. Benavot, A. (1983). The Rise and Decline of Vocational Education. Sociology of Education, 56 (2), 63-76.
10Eğitimsel ayrışma ve kültürel kimliklerHout, M., Garnier, M. A. (1979). Curriculum Placement and Educational Stratification In France. Sociology Of Education, 52, 146-156. Buchmann, C., Park, H. (2009). Stratification and The Formation of Expectations in Highly Differentiated Educational Systems. Research in Social Stratification And Mobility, 27, 245-267. Ainsworth, J. W., Roscigno, V. J., (2005). Stratification, School-Work Linkages and Vocational Education. Social Forces, 84 (1), 259-286.
11Türk eğitim sisteminde ayrışmanın analizi IAkyüz, Y. (2001). Türk Eğitim Tarihi. (Genişletilmiş 8. Baskı). İstanbul: Alfa Yayınları.
12Türk eğitim sisteminde ayrışmanın analizi IITezcan, M. (1993). Eğitim Sosyolojisinde Çağdaş Kuramlar ve Türkiye. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
13Dünyada eğitimsel ayrışma siyasaları Kerckhoff, A. C. (2001). Education and Social Stratification Processes in Comparative Perspective. Sociology of Education, 74, 3-18. Benavot, A. (1983). The Rise and Decline of Vocational Education. Sociology of Education, 56 (2), 63-76.
14Eğitimsel ayrışma ve eğitim yönetimine ilişkin genel değerlendirmeler