FBO6148 / SORGULAYICI ÖĞRETİM METODLARI

Kaynaklar

 
KAYNAK KİTAPLAR 
1Bağcı Kılıç, G. (2006). Yeni Yaklaşımlar Işığında İlköğretim Bilim Öğretimi. İstanbul: Morpa.
2Turgut ve ark. (1997). İlköğretim Fen Öğretimi. Yükseköğretim Kurulu/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi. Ankara: YÖK.
3Kaptan, F. (1999). Fen Bilgisi Öğretimi. Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Kitapları Dizisi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi, s. 13-21.
4National Research Council (2000). Inquiry and the National Science Education Standards. A Guide for Teaching and Learning. Washington, D.C.: National Academy Press. s: 1-10.


 
DERS NOTLARI 
1Tatar, N. (2006). İlköğretim fen eğitiminde araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımının bilimsel süreç becerilerine, akademik başarıya ve tutuma etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi.
2TÜBA Bilim Eğitimi Portalı. http://www.bilimegitimi.tv.tr/index.php?option=com_content&view=article&id=264&Itemid=358
3Şenyüz (2008).2000 Yılı Fen Bilgisi ve 2005 Yılı Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programlarında Yer Alan Bilimsel Süreç Becerileri Kazanımlarının Tespiti ve Karşılaştırması. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi.
4Camcı, S. (2008). Bilim Şenliğine Katılan ve Katılmayan Öğrencilerin Bilim ve Bilim İnsanlarına Yönelik İlgi ve İmajlarının Karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi


 
DİĞER KAYNAKLAR 
1Çelik ve ark. (2005). Aktif Öğrenme Stratejileri Üzerine Bir Derleme Çalışması. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (11), 155-185.
2Gençtürk ve Türkmen (2007). İlköğretim 4. Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Sorgulama Yöntemi ve Etkinliği Üzerine Bir Çalışma. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27 (1), 277-292.
3Tümay ve Köseoğlu (2010). Bilimde Argümantasyona Odaklanan Etkinliklerle Kimya Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası Hakkındaki Anlayışlarını Geliştirme. GÜ Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 (3), 859-876
4Demirbaş ve Yağbasan (2005). Türkiye'deki Ortaöğretim Kurumlarında Uygulanan Fen Öğretim Programlarının Analizi: Modern Fen Öğretim Programı Uygulamaları. G.Ü Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi.6(2): 33-51.
5Ünsal (2004).Türkiye'de Son Yıllardaki Fen Müfredatı Geliştirme Çabaları: 1992 ve 2000 Fen Müfredatlarının Genel Görünümü", Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 7, 53?67.
6Afacan ve Nuhoğlu (2008). Canlılar Bilimi Konusunda TIMSS-R (1999) Soruları ile LGS (1999) Sorularının Karşılaştırmalı Analizi.Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (1), 31-43.
7Baysen, E. (2006). Öğretmenlerin Sınıfta Sordukları Sorular ile Öğrencilerin Bu Sorulara Verdikleri Cevapların Düzeyleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14 (1). 21-28.
8Beerer, K. ve Bodzin, A. M. (2005). Promoting Inquiry-Based Science Instruction: The Validation of the Science Teacher Inquiry Rubric (STIR). 2004 AETS Toplantısı'nda Sunulan Bildiri. Nasville, TN, 8-11 Ocak 2005.