GRF2001 / GRAFİK TASARIM PROJE I

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

Hafta 
Konular 
Öğrenme Kaynakları 
1Grafik tasarım süreci; Dersin içeriğinin sunulması, Proje özeti, Dönem ile ilgili genel beklentiler. Projelerin planlanma ve baskı aşamasında sürdürülebilir sertifikalı kâğıtlar veya geri dönüştürülmüş materyaller kullanmak ve projeleri dijital ortamda sunarak çevresel etkileri en aza indirerek sürdürülebilir ve kalkınma hedeflerine katkı sağlamanın önemi.[1]s:72-75
2Giriş ve Kurumsal Kimlik Temelleri; Kurumsal kimlik nedir? Kurumsal kimlik bileşenleri ve öneminin açıklanması. Örnek kurumsal kimlik analizleri.[1]s:46-64
3Logo Tasarımı ve Logotype; Logo tasarım süreci: kavramsal aşama ve prototipler. Tipografi seçimi, renkler ve simgeler. Logo kullanım kuralları.[2]s:75-83
4Renk Paleti ve Tipografi; Renk teorisi ve kurumsal kimlikte renk seçimi. Kurumsal tipografi belirleme. Renk ve tipografinin uyumu.[4]s:52-84
5Kurumsal Kartvizit ve İletişim Araçları; Kartvizit tasarımında kurumsal kimlik uyumu. Antetli kağıt, zarflar ve diğer yazılı iletişim materyalleri.[2]s:201-205
6Kurumsal Kimlik Uygulamaları - Dijital ve Fiziksel; Kurumsal kimliğin dijital platformlarda uygulanması. Fiziksel medya üzerindeki kurumsal kimlik kullanımı (afişler, broşürler vb.).[4]s:1-50
7Kurumsal Kimlik Uygulama Kılavuzu; Kılavuzun yapısı: logo, renkler, yazı tipleri ve diğer elemanlar. Kurumsal kimliğin tüm medya ve platformlarda tutarlı kullanımı.[1]s:1-192
8İllüstrasyon ve Grafik Elemanları Tasarımı; Kurumsal kimlikte kullanılacak özel illüstrasyonlar ve grafik elemanlar. Simge, ikon ve diğer görsel unsurların tasarlanması. [2]s:201-205
9Web ve Dijital Tasarımda Kurumsal Kimlik; Web tasarımında logo, renk paleti ve tipografi uyumu, Dijital medya için görsel içerik üretimi. Web tasarımında kurumsal kimlik kullanım kılavuzu.[21]
10Ambalaj ve Ürün Tasarımında Kimlik Uygulaması; Ambalajlar ve etiketlerde kurumsal kimlik tasarımı. Ambalajda renk, logo ve tipografi uyumu. 3D mockup ile kurumsal kimlik uygulaması.[1]s:1-192
11Sosyal Medya ve Kurumsal Kimlik; Sosyal medya görselleri ve banner tasarımı. Kurumsal kimliğin sosyal medya platformlarına entegrasyonu.[2]s:116-120
12Kurumsal Kimlik Uygulama Örnekleri ve Analiz; Yapılmış kurumsal kimlik örneklerinin analizi. Başarılı kurumsal kimlik uygulamaları ve hata analizleri. Örneklerle “iyi” ve “kötü” kimlik uygulama karşılaştırmaları.[1]s:76-96
13Proje Tasarımı ve Sunumu; Öğrencilerin kendi tasarladıkları kurumsal kimlik elemanlarını kitaplaştırması. Proje hazırlığı ve sunum teknikleri.[1]s:76-96
14Proje Teslimi ve Değerlendirme; Öğrenci projelerinin profesyonel şekilde sunumu. Kurumsal kimlik kılavuzlarının değerlendirilmesi ve geri bildirim.[3]s:74