| 1 | Öğrencilere din eğitiminin temel kavramlarını ve kuramsal çerçevesini kavratmak. |
| 2 | Din eğitiminin psikolojik, sosyolojik, kültürel, politik ve hukuki temellerini öğretmek. |
| 3 | Tarihsel süreçte din eğitimi kurumlarını ve uygulamalarını tanıtmak. |
| 4 | Farklı yaş gruplarına yönelik din eğitimi yaklaşımlarını analiz etme becerisi kazandırmak. |
| 5 | Aile, cami, Kur’an kursu ve okullarda yürütülen din eğitimi faaliyetlerini değerlendirebilme yetkinliği sağlamak. |
| 6 | Ulusal ve uluslararası düzeyde din eğitimi modelleri ve politikaları hakkında bilgi sahibi yapmak. |
| 7 | Din eğitiminde karşılaşılan güncel sorunlara yönelik çözüm önerileri geliştirme becerisi kazandırmak. |