| 1 | Din eğitiminin temel kavramlarını tanır ve açıklar. |
| 2 | Din eğitiminin psikolojik, sosyolojik, kültürel, politik ve hukuki temellerini analiz eder. |
| 3 | Tarihsel süreçte din eğitimi kurumlarını ve uygulamalarını değerlendirir. |
| 4 | Farklı yaş gruplarına yönelik din eğitimi yaklaşımlarını karşılaştırır ve uygular. |
| 5 | Aile, cami, Kur’an kursu ve okullarda yürütülen din eğitimi faaliyetlerini inceler ve değerlendirir. |
| 6 | Ulusal ve uluslararası din eğitimi modelleri ve politikalarını eleştirel bir bakışla değerlendirir. |
| 7 | Din eğitiminde ortaya çıkan güncel sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir. |
| 8 | Din eğitimi programlarını ve materyallerini eleştirel ve bilimsel bir perspektifle analiz eder. |
| 9 | Din eğitimi araştırmalarında temel akademik yöntemleri uygular. |
| 10 | Din eğitimi alanındaki bilgileri, uygulamalı ve teorik bağlamda bütünleştirir. |