| 1 | Eğitim olgusunu sosyolojik bir perspektifle analiz edebilir. |
| 2 | Eğitim kurumlarının toplumsal işlevlerini tanımlar ve eleştirel bir bakışla değerlendirir. |
| 3 | Temel sosyolojik kuramları (işlevselcilik, çatışma kuramı, etkileşimcilik vb.) eğitime uygulayabilir. |
| 4 | Eğitim ile toplumsal tabakalaşma, kültürel sermaye ve eşitsizlik arasındaki ilişkileri açıklayabilir. |
| 5 | Eğitimde cinsiyet, etnisite ve kültürel farklılıkların rolünü tanır ve analiz eder. |
| 6 | Güncel eğitim sorunlarını sosyolojik yaklaşımlarla yorumlayabilir. |
| 7 | Eğitimin toplumsal değişim ve kültürel dönüşümdeki etkilerini tartışabilir. |
| 8 | Eğitim politikalarının toplumsal sonuçlarını sorgulayabilir ve çözüm önerileri geliştirebilir. |