Anasayfa
English
İletişim
Hızlı Erişim
Akademik Takvim
Anketler
Bilgi Edinme
Bilgi Paketi
Diş Hekimliği Fakültesi Randevu
Etkinlik Talep Formu
NOHU Login
NUBulut
Öğrenci e-posta
Personel e-posta
Telefon Rehberi
Uzaktan Eğitim Sistemi
Yemek Menü
Yemekhane Sanal Pos
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paketi
Kurum Hakkında Bilgi
Üniversite Senatosu ve Yönetim Kurulu
Organizasyon Şeması
Akademik Takvim
Genel Bilgi
Genel Giriş Koşulları
Genel Kayıt Prosedürleri
Kurallar ve Yönetmelikler
Önceki Dönemlerin Tanınması
Diploma Eki
Akademik Danışmanlık Düzenlemeleri
AKTS Kredi Dağılımı
İsim ve Adres Bilgileri
Derece Programları
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora
Course Catalogue For Exchange Students
Öğrenciler için Genel Bilgiler
Yaşam Giderleri
Barınma Olanakları
Beslenme Olanakları
Sağlık Hizmetleri
Sigorta
Öğrenme Olanakları
Kültürel ve sosyal Faaliyetler
Sportif ve Boş Zaman Faaliyetleri
Öğrenci Kulüpleri
Uluslararası Programlar
Dil Politikası ve Kurslar
Staj
Burs Olanakları
Engelli Öğrenci Olanakları
Öğrenci İşleri
Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
Niğde'de Yaşam
ISY2027 / PAZARLAMA İLKELERİ
Ders Bilgileri
>
Dersin Kodu
Yarıyıl
Dersin Türü
Seviyesi
Dili
Dersin Adı
Teorik
Pratik
Kredi
AKTS
Dersin Koordinatörü
E Mail
Dersin Yardımcı Elemanı
E Mail
Dersin Amacı
Öğrencinin, işletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz ederek pazarlama anlayışını belirleyebilmesi, faaliyet gösterdiği sektör ve hedef pazarına göre pazarlama çevresini analiz edebelimesini, işletmenin kontrol edemeyeceği değişkenleri belirleyebilmesinii pazar bölümlerini değerlendirebilmesine, uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına, katkı sağlayabilmesine, ürünün fgarklılaştırılmasına ve konumlandırılmasına, katkıda bulunabilmesine, ürün yaşam dönemlerini saptayarak satış arttırıcı tedbirler alabilmesini, pazar yapısıi rekabet durumu ve işletme amaçlarına göre fiyatın belirlenmesine ve yönetime yardımcı olabilmesini, hedef pazara göre tutundurma karmasının oluşmasına yardımcı olabilmesini, pazarlama kanallarını belirleyebilmesini, kanal tasarımının yapılmasını ve en uygun kanal sisteminin seçimine katkı sağlayabilmesini amaçlamaktadır.
Dersin Kısa İçeriği
Pazarlama, pazar, pazarlama çevresi, pazar bölümlendirme, hedef pazar, ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma. Pazarlama ilkeleri, İşletmenin pazarlama anlayışının gelişimine katkıda bulunmak, Pazarlama çevresini analiz etmek, Pazarı bölümleyerek hedef pazarın seçimine katkıda bulunmak, Ürün kararlarına yardımcı olacak fikirler oluşturmak, Fiyatlama stratejilerinin oluşumuna katkı sağlamak, İlgili birimlere pazarlama kanallarına ilişkin bilgi sağlamak, yeterlikleri kazandırılacaktır.
Dersin Önkoşulu
Çağdaş toplumlarda pazarlama herkesi etkiler, günlük yaşamda hemen herkes pazarlama ile ilgilenir.