Anasayfa
English
İletişim
Hızlı Erişim
Akademik Takvim
Anketler
Bilgi Edinme
Bilgi Paketi
Diş Hekimliği Fakültesi Randevu
Etkinlik Talep Formu
NOHU Login
NUBulut
Öğrenci e-posta
Personel e-posta
Telefon Rehberi
Uzaktan Eğitim Sistemi
Yemek Menü
Yemekhane Sanal Pos
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paketi
Kurum Hakkında Bilgi
Üniversite Senatosu ve Yönetim Kurulu
Organizasyon Şeması
Akademik Takvim
Genel Bilgi
Genel Giriş Koşulları
Genel Kayıt Prosedürleri
Kurallar ve Yönetmelikler
Önceki Dönemlerin Tanınması
Diploma Eki
Akademik Danışmanlık Düzenlemeleri
AKTS Kredi Dağılımı
İsim ve Adres Bilgileri
Derece Programları
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora
Course Catalogue For Exchange Students
Öğrenciler için Genel Bilgiler
Yaşam Giderleri
Barınma Olanakları
Beslenme Olanakları
Sağlık Hizmetleri
Sigorta
Öğrenme Olanakları
Kültürel ve sosyal Faaliyetler
Sportif ve Boş Zaman Faaliyetleri
Öğrenci Kulüpleri
Uluslararası Programlar
Dil Politikası ve Kurslar
Staj
Burs Olanakları
Engelli Öğrenci Olanakları
Öğrenci İşleri
Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
Niğde'de Yaşam
MOZ2002 / MÜZİK ÖĞRETİMİ PROGRAMLARI
Ders Bilgileri
>
Dersin Kodu
Yarıyıl
Dersin Türü
Seviyesi
Dili
Dersin Adı
Teorik
Pratik
Kredi
AKTS
Dersin Koordinatörü
E Mail
Dersin Yardımcı Elemanı
E Mail
Dersin Amacı
Bu ders öğrencilerin öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; müzik dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel müzik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı ve öğretmen yeterlilikleri hakkında bilgilenmelerini sağlayarak okul ortamında müzik derslerinde kullanılan öğretim programının temel yaklaşımını ayrıntılı olarak kavrayabilmelerini amaçlamaktadır.
Dersin Kısa İçeriği
Ders içeriği ile ilgili bilgi verme, geçen dönem öğrenilen müzik öğretim metotlarını hatırlama (Koldaly, Orff, Dalcroze, Suzuki) Türk Eğitim Sistemi’nin ilke ve amaçları hakkında konuşma ve ülkemizde müzik eğitimi, genel müzik eğitimi sistemi, ülkemizde yeni program anlayışı, ülkemizdeki müzik programının tarihsel gelişimi ve felsefesi hakkında tartışma Türkiye’deki öğretim programları, yapılandırmacı yaklaşım, İlköğretim ve ortaöğretim programları, öğrenme alanları, kazanımlar ve etkinlikler hakkında konuşma ve yıllık plan okuma çalışmaları yapma. Yaparak Yaşayarak öğrenme ilkesini pekiştirici uygulamalı küçük etkinlikler yapma. Programın önerdiği ölçme ve değerlendirme araçlarını tanıma MEB İlkokul, Ortaokul ve Lise kademelerinde kullanılan müzik öğretim programının önerdiği “Müzik Dersi Öğrenme-Öğretme Süreci”ni tanıma ve bu program anlayışına göre hazırlanan örnek ders planları ÖDEV 1: MEB programı anlayışına göre göre bir ders planı hazırlama Öğrencilerin hazırladıkları ders planları hakkında konuşma ve örnek uygulamalar yapma Kodaly’e göre genel ders planı çerçevesi ve bir ders işleniş sürecini tanıma ve Kodaly’e göre bir ders planı nasıl yapılır konusunda bilgilenme ÖDEV 2: Kodaly yöntemine göre bir ders planı hazırlama
Dersin Önkoşulu
Bulunmamaktadır.