1 | Ders içeriği ile ilgili bilgi verme, geçen dönem öğrenilen müzik öğretim metotlarını hatırlama (Koldaly, Orff, Dalcroze, Suzuki) | |
2 | Türk Eğitim Sistemi’nin ilke ve amaçları hakkında konuşma ve ülkemizde müzik eğitimi, genel müzik eğitimi sistemi, ülkemizde yeni program anlayışı, ülkemizdeki müzik programının tarihsel gelişimi ve felsefesi hakkında tartışma | |
3 | Türkiye'deki öğretim programları, yapılandırmacı yaklaşım, ilk ve orta öğretim programları, öğrenme alanları, kazanımlar ve etkinlikler hakkında konuşma ve yıllık planın okunması. Yaparak öğrenme ilkesini pekiştiren küçük pratik etkinlikler yapmak. | |
4 | Programın önerdiği ölçme ve değerlendirme araçlarını tanıma | |
5 | MEB İlkokul, Ortaokul ve Lise kademelerinde kullanılan müzik öğretim programının önerdiği “Müzik Dersi Öğrenme-Öğretme Süreci”ni tanıma ve bu program anlayışına göre hazırlanan örnek ders planları ÖDEV 1: MEB programı anlayışına göre göre bir ders planı hazırlama | |
6 | Öğrencilerin hazırladıkları ders planları hakkında konuşma ve örnek uygulamalar yapma | |
7 | Kodaly’e göre genel ders planı çerçevesi ve bir ders işleniş sürecini tanıma ve Kodaly’e göre bir ders planı nasıl yapılır konusunda bilgilenme ÖDEV 2: Kodaly yöntemine göre bir ders planı hazırlama | |
8 | Kodaly yöntemine göre hazırlanan ders planı üzerinde konuşma ve örnek uygulamalar yapma | |
9 | Orff öğretim aşamaları hakkında konuşma ve Orff düzenlemeleri ile nota yazımı hakkında bilgi verme ÖDEV 3: Orff yaklaşımına göre bir ders planı hazırlama ÖDEV 4: Tekerleme çokseslendirme düzenemeleri | |
10 | Tekerleme ödevleri uygulamaları Orff yaklaşımına göre hazırlanan ders planı üzerinde konuşma ve örnek uygulamalar yapma | |
11 | Materyal geliştirme ve öğretim materyali üretme hakkında konuşma ve öğretimde kullanılacak ders kitapları ve materyallerden örneklerin sunumu (elektronik materyaller, çalışma yaprakları, yararlanılacak kaynaklar vb.) | |
12 | Dinleme ve söyleme eğitimine yönelik derslerde yapılacak etkinlik uygulamaları ve kanon öğretme süreci ÖDEV 5: Okul müzik eğitiminde kullanabilecek 2 adet kanon bulma | |
13 | Kanon öğretme süreci uygulamaları ve dönem konularının tekrarı | |
14 | Dönem değerlendirme | |