MZK6139 / Eğitim Müziklerinde Çözümleme I

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
1Eğitim müziğinin tanımı ve kapsamı; Eğitim müziği bestecileri; Tekerleme ve saymacalar, ninniler ve türküler, besteciler tarafından üretilmiş sözlü ya da çalgı müziklerinden oluşan eğitim müziği örnekleri.CANGAL, N. (2004). Müzik Formları. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
2Eğitim müziklerini çözümleme kavramı ve kapsamı; Eğitim müziklerini çözümleme basamakları; Eğitim müziklerinin ezgi, ritim, prozodi ve söz yapısı öğeleri.UÇAN, A., (2002). Eğitimde Program Çözümleme. Eğitim Fakültesi Dergisi,(s. 115-150 ) Cilt:3, Sayı: 4. Malatya.
3Eğitim müziklerinin müziksel öğelerine göre çözümleme basamakları; Sözsüz ya da çalgısal türdeki eğitim müziklerinin belirlenen basamaklara göre çözümlenmesine yönelik uygulamalar.KAROLYİ, O. (1999). Müziğe Giriş. İstanbul: Pan Yayıncılık.
4Sözlü eğitim müziklerinin ezgi ve ritim öğelerine ek olarak, prozodi ve söz yapısı öğelerine dönük çözümleme uygulamaları.CANGAL, N. (2004). Müzik Formları. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
5Eğitim müziklerinden seçilen örneklerin tekniksel çözümleme basamaklarına uygun olarak çözümleme çalışmaları.CANGAL, N. (2004). Müzik Formları. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
6Genel, özengen ve mesleki müzik eğitimi amaçları; Eğitim müziklerinin genel, özengen ve mesleki müzik eğitimindeki amaçları; İyi bir eğitim müziğinde bulunması gerekli nitelikler.UÇAN, A. (2005). Müzik Eğitimi. Ankara: Önder Matbaası.
7Genel müzik eğitiminde kullanılan müzik ders kitaplarında yer alan eğitim müziklerinin, müzik eğitiminin amaçları ve müzik dersinin hedef davranışları doğrultusunda çözümleme uygulamaları.UÇAN, A. (2005). Müzik Eğitimi. Ankara: Önder Matbaası.
8Genel müzik eğitiminde kullanılan müzik ders kitaplarında yer alan eğitim müziklerinin müziksel, tekniksel öğeleri ile genel müzik eğitiminin amaçlarının ilişkilendirilerek çözümlenmesi.UÇAN, A. (2005). Müzik Eğitimi. Ankara: Önder Matbaası.
9Genel müzik eğitiminde kullanılan müzik ders kitaplarında yer alan eğitim müziklerinin müziksel, tekniksel öğeleri ile müzik dersinin hedef davranışlarının ilişkilendirilerek çözümlemesine yönelik uygulamalar.UÇAN, A. (2005). Müzik Eğitimi. Ankara: Önder Matbaası.
10Öğrencilerin çalgılarına yönelik başlangıç metotlarında yer alan eğitim müziklerini müziksel ve tekniksel çözümleme uygulamaları.AYDINER, M. (2008). Piyano Eğitiminde Makamsal Yapıdaki Eserlerin Seslendirilmesinde Karşılaşılan Teknik Güçlükler ve Model Önerileri. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi: Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
11Öğrencilerin çalgılarına yönelik başlangıç metotlarında yer alan eğitim müziklerini müziksel ve tekniksel çözümleme uygulamaları.AYDINER, M. (2008). Piyano Eğitiminde Makamsal Yapıdaki Eserlerin Seslendirilmesinde Karşılaşılan Teknik Güçlükler ve Model Önerileri. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi: Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
12Öğrencilerin bireysel çalgılarına yönelik başlangıç metotlarında yer alan eğitim müziklerinin müziksel, tekniksel öğeleri ile çalgı eğitiminin genel amaçlarının ilişkilendirilerek çözümlenmesi.AYDINER, M. (2008). Piyano Eğitiminde Makamsal Yapıdaki Eserlerin Seslendirilmesinde Karşılaşılan Teknik Güçlükler ve Model Önerileri. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi: Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
13Öğrencilerin bireysel çalgılarına yönelik başlangıç metotlarında yer alan eğitim müziklerinin müziksel, tekniksel öğeleri ile çalgı dersinin hedef davranışlarının ilişkilendirilerek çözümlenmesi.AYDINER, M. (2008). Piyano Eğitiminde Makamsal Yapıdaki Eserlerin Seslendirilmesinde Karşılaşılan Teknik Güçlükler ve Model Önerileri. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi: Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
14Öğrencilerin bireysel çalgılarına yönelik başlangıç metotlarında yer alan eğitim müziklerinin müziksel, tekniksel öğeleri ile çalgı dersinin hedef davranışlarının ilişkilendirilerek çözümlenmesi.AYDINER, M. (2008). Piyano Eğitiminde Makamsal Yapıdaki Eserlerin Seslendirilmesinde Karşılaşılan Teknik Güçlükler ve Model Önerileri. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi: Eğitim Bilimleri Enstitüsü.