1 | Zihin yetersizliği olan yetişkinler: Genel bakış • Temel kavramlar, güçlü yönler ve destek gereksinimleri • Geçiş–istihdam hedeflerinin dersle ilişkisi | Cavkayter,A. & Artar, T. M. (Eds.). (2019). Zihin Yetersizliği Olan Bireyler İçin İş ve Meslek Eğitimi. Eğiten Kitap. |
2 | Yetişkinlik özellikleri ve gereksinimler (devam) • Günlük yaşam–iş yaşamı bağları • Desteklerin (çevresel/davranışsal) kısa örnekleri | |
3 | Başarılı yetişkinliğe hazırlık ipuçları • Öz-beceri, sosyal iletişim, zaman yönetimi • Aile ve topluluk desteği | |
4 | Mesleki eğitime ilişkin temel kavramlar • İş ve meslek becerileri: türler, özellikler • Mini atölye: “İş analizi” kavramı | |
5 | Okul döneminde mesleki eğitim olanakları • Okul içi uygulamalar, kulüpler, staj/deneyim • Uygun iş ortamı eşlemesi | |
6 | Okul sonrası olanaklar (devam) • Kurum ve hizmetler; yönlendirme • Mini atölye: “Görev analizi” (adımlama, güvenlik notu) | |
7 | Kariyer eğitimi I • Güçlü yönlere dayalı meslek alanı seçimi • İş başvurusu/özgeçmiş için temel noktalar | |
8 | Kariyer eğitimi II • Mülakat provası, işyeri beklentileri • İş yeri davranışları (hijyen, zamanında gelme, ekip çalışması) | |
9 | İstihdam modelleri I • Korumalı, destekli, rekabetçi istihdam kavramları • Hangi model, hangi öğrenciye? | |
10 | İstihdam modelleri II • İş koçu desteği, işbaşı eğitim • Uygulama örnekleri ve kısa vaka tartışmaları | |
11 | Çalışma yaşamı I (işte kalıcılığı destekleme) • Performans takibi için basit veri araçları (yüzde-doğru, kontrol listesi) • Geri bildirim ve pekiştirme ilkeleri | |
12 | Çalışma yaşamı II (haklar ve güvenlik) • İş sağlığı–güvenliği, gizlilik ve etik • Sorun çözme: kısa vaka senaryoları | |
13 | Örnek bir mesleki eğitim uygulaması • Portfolyo atölyesi: seçilmiş bir iş için “iş/görev analizi + öğretim planı”nın sınıfta derlenmesi • İpuçları ve silikleştirme planı | |
14 | Araştırmaların incelenmesi ve toparlama • Türkiye’den kısa araştırma örnekleri; neyi nasıl uyarlayabiliriz? • Süreç değerlendirmesi ve bir sonraki adımlar | |