EĞİTİM FAKÜLTESİ / ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ / OEZ2005 - ÖZEL EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

Hafta 
Konular 
Öğrenme Kaynakları 
1Özel eğitimde ölçme-değerlendirmeye giriş Amaçlar, temel kavramlarKargın, T. (2007). Eğitsel değerlendirme ve bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama süreci. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 8(01), 1-15.
2Eğitsel değerlendirme ve tanılama süreci (tarama›tanılama›yerleştirme)Kargın, T., & Güldenoğlu, B. (Ed.). (2024). Özel eğitimde ölçme ve değerlendirme (2. bası). Pegem Akademi Yayıncılık.
3Formal değerlendirme: standartlaştırılmış testler ve ölçütler Geçerlik–güvenirlik–kullanışlılıkÖzgüç, C. S., Ünlü, E., Toper, Ö., Fidan, A., Keleşoğlu, F., Atasayar, M., Yassıbaş, U., Altın, D., Kısaç, B., Uluyol, M., Özdemir, R., & Tekin, D. (Yıl). Özel eğitimde değerlendirme [ISBN: 978-605-7989-36-9].
4İnformal değerlendirmeye giriş: gözlem ve kontrol listeleri Anekdot/ABC gözlem, kaba değerlendirme formları. Yıkmış, A., & Yavuz, M. (Ed.). (Yıl). Özel eğitimde değerlendirme. Eğiten Kitap.
5Beceri analizi kaydı ve ölçüt bağımlı araçlar 
6Müfredata dayalı ölçüm ve ilerleme izleme  
7Görüşme teknikleri (öğretmen–aile–öğrenci)  
8Çevresel değerlendirme Ev/okul/sınıf düzenlemeleri 
9İş örnekleri, hata analizi ve portfolyo değerlendirme  
10İşlevsel değerlendirme Günlük yaşam/akademik işlevsellik; veri temelli karar 
11Mesleki değerlendirme (geçiş süreci)  
12Değerlendirmede teknoloji kullanımı  
13Ailenin sürece katılımı Bilgi toplama, geribildirim ve ortak karar; kültürel duyarlılık 
14Verilerin yorumlanması, raporlaştırma ve BEP’e entegrasyon