PAZ1001 / Pazarlama İlkeleri

DERS HAKKINDA GENEL BİLGİLER

  
Dersin Kodu Dersin Yarıyılı/Yılı   Dersin Türü   Dersin Seviyesi   Dersin Öğretim Dili
     
  
Dersin Adı Teori Uygulama AKTS
Dersin İngilizce Adı
Dersin Öğretim Elemanı E Mail
Dersin Yardımcı Öğretim Elemanı E Mail
Dersin Amacı
Dersin Kısa İçeriği
Önkoşullar

DERSİN HEDEFLERİ
 
DERSİN HEDEFLERİ 
1Öğrenciler, temel pazarlama kavramlarını ve terminolojisini öğrenir, anlar ve Pazarlamanın dört temel unsuru olan ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma (4P) hakkında bilgi sahibi olurlar.
2Öğrenciler, pazarlama stratejileri ve planlama süreçleri hakkında bilgi edinir, hedef pazar belirleme, segmentasyon ve konumlandırma stratejilerini öğrenirler.
3Öğrenciler, pazarlama araştırma tekniklerini ve veri analizini öğrenir ve uygular, dijital pazarlama, sosyal medya pazarlaması ve içerik pazarlaması gibi modern pazarlama araçlarını kullanma becerisi kazanırlar.
4Öğrenciler, tüketici davranışları ve satın alma süreçleri hakkında bilgi edinir. Tüketici davranışlarını analiz etme ve anlamlandırma becerilerinin geliştirilmesi pazarlama dersinin önemli hedeflerindendir.
5Öğrenciler, etkili pazarlama planları ve kampanyaları geliştirme becerisi kazanır. Pazarlama hedefleri belirleme, stratejiler oluşturma ve uygulama sürecini öğrenirler.
 
DERSİN KATEGORİSİ
DERSİN KATEGORİSİ DERSİN YÜZDESİ
Meslek Bilgisi Dersleri
Uzmanlık/Alan Bilgisi Dersi
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi