Anasayfa
English
İletişim
Hızlı Erişim
Akademik Takvim
Anketler
Bilgi Edinme
Bilgi Paketi
Diş Hekimliği Fakültesi Randevu
Etkinlik Talep Formu
NOHU Login
NUBulut
Öğrenci e-posta
Personel e-posta
Telefon Rehberi
Uzaktan Eğitim Sistemi
Yemek Menü
Yemekhane Sanal Pos
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paketi
Kurum Hakkında Bilgi
Üniversite Senatosu ve Yönetim Kurulu
Organizasyon Şeması
Akademik Takvim
Genel Bilgi
Genel Giriş Koşulları
Genel Kayıt Prosedürleri
Kurallar ve Yönetmelikler
Önceki Dönemlerin Tanınması
Diploma Eki
Akademik Danışmanlık Düzenlemeleri
AKTS Kredi Dağılımı
İsim ve Adres Bilgileri
Derece Programları
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora
Course Catalogue For Exchange Students
Öğrenciler için Genel Bilgiler
Yaşam Giderleri
Barınma Olanakları
Beslenme Olanakları
Sağlık Hizmetleri
Sigorta
Öğrenme Olanakları
Kültürel ve sosyal Faaliyetler
Sportif ve Boş Zaman Faaliyetleri
Öğrenci Kulüpleri
Uluslararası Programlar
Dil Politikası ve Kurslar
Staj
Burs Olanakları
Engelli Öğrenci Olanakları
Öğrenci İşleri
Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
Niğde'de Yaşam
RPZ2006 / KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ
Ders Bilgileri
>
Dersin Kodu
Yarıyıl
Dersin Türü
Seviyesi
Dili
Dersin Adı
Teorik
Pratik
Kredi
AKTS
Dersin Koordinatörü
E Mail
Dersin Yardımcı Elemanı
E Mail
Dersin Amacı
The aim of this course is to teach the relationship between character and personality, character development and education of the individual; family, environment and school in character development and education; definition and classification of values; intercultural differentiation and coexistence culture in character and value education; Examples of values education from the history of Turkish education and culture, values education practices and research in Turkey; To gain knowledge about teacher subjects as a role model in character and value education.
Dersin Kısa İçeriği
Introducing the course and giving information about the resources 2 Conceptual framework: Character, personality/personality, value, virtue, morality, disposition, temperament etc.; 3 Definition and classification of values; 4 Sources and individual, social, cultural, religious and moral foundations of values; 5 Character and Values Education in Terms of Educational Philosophies and Goals 6 Character and value education approaches and practices 7 Teaching Methods and Techniques in Character and Values Education 8 Teacher as a Role Model in Character and Value Education 9 Character development and education; family in character development and education 10 Role of School and Environment in Character Development and Education 11 Intercultural differentiation and culture of coexistence in character and value education 12 Value Education in the Human-Cultural Development Process 13 Examples of values education from Turkish education and culture history 14 Values education practices and researches in Turkey
Dersin Önkoşulu
The contribution of this course to the teaching profession is to ensure that the teacher's personality integrates and develops through values and reflects this to the profession