1 | Okul öncesi, ilk ve ortaöğretim kurumlarında yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik çalışmalarını tanıyabilme |
2 | Öğrencilerin/danışanların sosyal duygusal, akademik ve kariyer gelişimlerine katkı sağlayan sınıf rehberliği etkinliğini planlayarak uygulayabilme |
3 | Öğrencilerin/danışanların sosyal duygusal, akademik ve kariyer alanlarında belirlenen yeterlikleri kazanmalarına yardım eden grup rehberliği etkinliklerini (üst öğrenim kurumlarına geçiş süreci ve sınavlar, bağımlılıkla mücadele vb.)planlayarak uygulayabilme |
4 | Grup rehberliği, sınıf rehberliği, bireysel rehberlik, psiko-sosyal önleyici destek uygulamaları, bireyle ve grupla psikolojik danışma yaparken psikolojik danışma becerilerini etkili biçimde kullanabilme. |
5 | Mesleki etik ilke ve kurallara uygun davranabilme |
6 | Okul PDR hizmetlerinin sosyal sürdürülebilirlik ile ilişkisinin farkında oluş |