1 | Derse Giriş a)Ders içeriğinin açıklaması yapılacaktır. b) Yapılacak çalışmalar ile ilgili yazacakları raporla ilgili bilgi verilecektir.Okul psikolojik danışmanı ve okul müdürü ile tanışma. -Okul psikolojik danışmanının kariyer öyküsünün alınması (Form-1) - Uygulama okulu ile ilgili detaylı bilgi alınması ve uygulama okuluna ilişkin ilk izlenimler (Form-2) -Öğrenci ve ailelerin okul PDR servisine başvuru nedenleri (sorun alanları) hakkında ayrıntılı bilgi alınıp raporlaştırılacaktır. | |
2 | -Okul PDR hizmetlerinin öğrenci ve velilere tanıtımı amacıyla yapılan çalışmalar nelerdir? -Öğrenci, öğretmen ve velilerin okul PDR servisi ile ilişkisi nasıldır? Öğrenci, veli ve öğretmenlerin okul PDR servislerinden beklentileri nelerdir? -Pandemi sürecinin okul PDR hizmetlerine etkileri neler oldu? (Hangi hizmetleri daha olumsuz etkiledi, hangi hizmetler için fırsatlar yarattı? vb.) -Okul PDR hizmetlerinde yaygın olarak karşılaşılan sorunlar nelerdir? Yukarıdaki her bir başlık hakkında ayrıntılı bilgiler alınıp, detaylı rapor hazırlanacaktır. -Okul psikolojik danışmanının talebi doğrultusunda okul PDR servisinin işleyişine destek olunması *Okul PDR servisinin öğrenci ya da velilere tanıtımı için hazırlıklar yapılacak ve uygulama okulunda 3. Uygulama haftasında sunum ve etkinlikler yapılacaktır. | Owen Korkut F., Owen D.W., Karaırmak Ö. (2013). Okul Psikolojik Danışmanları için El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.PDR Alanında Çalışanlar İçin Etik Kurallar (2000). Ankara: Türk PDR DerneğiErkan, S. ve Kaya, A. Deneysel Olarak Sınanmış Grupla Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programları (I., II., III. Ve IV.Cilt). Ankara: Pegem Akademi. |
3 | -Okul PDR servisinin öğrenci ya da velilere tanıtımına yönelik etkinliklerin gerçekleştirilmesi -Etkinlik ya da faaliyetlere ilişkin okul psikolojik danışmanının değerlendirmesi (Form-3) -Uygulama okulunun okul PDR yıllık çalışma planı form-4’ te yer alan başlıklara göre detaylı bir biçimde incelenerek raporlaştırılacaktır. - Okulun rehberlik hizmetleri yürütme komisyonu çalışmalarına (kurul üyeleri, toplantı periyodu, izin verilirse tutanaklar) ilişkin detaylı bilgi alınacak ve raporlaştırılacaktır. -Okul psikolojik danışmanının talebi doğrultusunda okul PDR servisinin işleyişine destek olunması. | Owen Korkut F., Owen D.W., Karaırmak Ö. (2013). Okul Psikolojik Danışmanları için El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.PDR Alanında Çalışanlar İçin Etik Kurallar (2000). Ankara: Türk PDR DerneğiErkan, S. ve Kaya, A. Deneysel Olarak Sınanmış Grupla Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programları (I., II., III. Ve IV.Cilt). Ankara: Pegem Akademi. |
4 | -Aday psikolojik danışmanlar ile ilk üç uygulama haftasının değerlendirilmesi -Uygulama sürecinde yaşanan sorunlar ile ilgili aday psikolojik danışmanlardan gelen dönütlerin (varsa) alınması | Owen Korkut F., Owen D.W., Karaırmak Ö. (2013). Okul Psikolojik Danışmanları için El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.PDR Alanında Çalışanlar İçin Etik Kurallar (2000). Ankara: Türk PDR DerneğiErkan, S. ve Kaya, A. Deneysel Olarak Sınanmış Grupla Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programları (I., II., III. Ve IV.Cilt). Ankara: Pegem Akademi. |
5 | -Okul psikolojik danışmanının bir günü genel olarak nasıl geçmektedir? Form-5’te yer alan sorular kullanılarak raporlaştırılacaktır. -‘E-Rehberlik modülü’ hakkında okul psikolojik danışmanından detaylı bilgi alınacak (yıllık programın modüle girilmesi, modüldeki hizmet alanları, kapalı saat uygulaması, çalışma ekleme, randevu verme vb.) ve haftalık rapora ayrıntılı bir şekilde aktarılacaktır. -Okul risk haritasının nasıl hazırlandığı hakkında bilgi alınacak ve uygulama okulunun risk haritası incelenerek detaylı biçimde raporlaştırılacaktır. (Risk haritası oluştururken hangi araçların kullanıldığı sorularak bilgi alınacaktır) - Okul psikolojik danışmanının talebi doğrultusunda okul PDR servisinin işleyişine destek olunması -Beşinci hafta programa uygun olarak, akademik (eğitsel) gelişim alanında, okul psikolojik danışmanı ile belirleyeceğiniz yeterlik ve kazanıma göre müsait olan sınıf düzeyine etkinlik uygulanması için gerekli düzenlemenin yapılması | Owen Korkut F., Owen D.W., Karaırmak Ö. (2013). Okul Psikolojik Danışmanları için El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.PDR Alanında Çalışanlar İçin Etik Kurallar (2000). Ankara: Türk PDR DerneğiErkan, S. ve Kaya, A. Deneysel Olarak Sınanmış Grupla Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programları (I., II., III. Ve IV.Cilt). Ankara: Pegem Akademi. |
6 | -Her bir psikolojik danışman adayı, önceki uygulama haftasında planlandığı şekilde ‘akademik’ gelişim alanına ait bir etkinlik uygulamasını yapacak ve Form-6’da yer aldığı şekilde yaptıkları uygulamayı raporlaştıracaklardır. -Uygulanan etkinliklere ilişkin her bir psikolojik danışman adayı Akran Değerlendirme Formunu (Form-7) dolduracaklardır. -Okul psikolojik danışmanı değerlendirmesi (Form-3) -Okul psikolojik danışmanının talebi doğrultusunda okul PDR servisinin işleyişine destek olunması | Owen Korkut F., Owen D.W., Karaırmak Ö. (2013). Okul Psikolojik Danışmanları için El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.PDR Alanında Çalışanlar İçin Etik Kurallar (2000). Ankara: Türk PDR DerneğiErkan, S. ve Kaya, A. Deneysel Olarak Sınanmış Grupla Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programları (I., II., III. Ve IV.Cilt). Ankara: Pegem Akademi. |
7 | -Beşinci uygulama haftasına ilişkin geri bildirim ve değerlendirmeler -Altıncı uygulama haftasında yapılacaklarla ilgili bilgilendirme -‘Sosyal-duygusal’ gelişim alanında yedinci hafta yapılması planlanan sınıf rehberliği etkinliği için aday psikolojik danışmanlarının bilgilendirilmesi | Owen Korkut F., Owen D.W., Karaırmak Ö. (2013). Okul Psikolojik Danışmanları için El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.PDR Alanında Çalışanlar İçin Etik Kurallar (2000). Ankara: Türk PDR DerneğiErkan, S. ve Kaya, A. Deneysel Olarak Sınanmış Grupla Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programları (I., II., III. Ve IV.Cilt). Ankara: Pegem Akademi. |
8 | -Okul PDR servisinin Rehberlik Araştırma Merkezi ile ilişkisi hakkında bilgi alınacak (RAM’ın okuldan beklentileri, okulun RAM’dan beklentileri, RAM’a öğrenci gönderme öncesi süreç vb.) -Okulda özel eğitim ve kaynaştırma hizmetlerine ihtiyaç duyan ve bu kapsamda olan öğrenci var mı? Varsa bu öğrencilere ve velilerine yönelik yapılan çalışmalar nelerdir? RAM’ların bu konudaki desteği ne düzeydedir? -BEP ile ilgili okul psikolojik danışmanın yaptığı iş ve işlemler nelerdir? BEP birimi hakkında bilgi alınması. Okul idaresi ve öğretmenlerin BEP kapsamında okul psikolojik danışmanından beklentileri ve bu konuda yaşanan (varsa) çatışmalar nelerdir? İzin dahilinde BEP geliştirme birimi tutanaklarının incelenmesi ve bir öğrencinin Bireysel Eğitim Planının detaylı biçimde gözden geçirilmesi (izin verildiği takdirde) Yukarıda sıralanan başlıklar hakkında detaylı bilgi alınıp, raporlaştırılacaktır. -Yedinci hafta programa uygun olarak, sosyalduygusal gelişim alanında, okul psikolojik danışmanı ile belirleyeceğiniz yeterlik ve kazanıma göre müsait olan sınıf düzeyine etkinlik uygulanması için gerekli düzenlemenin yapılması | Owen Korkut F., Owen D.W., Karaırmak Ö. (2013). Okul Psikolojik Danışmanları için El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.PDR Alanında Çalışanlar İçin Etik Kurallar (2000). Ankara: Türk PDR DerneğiErkan, S. ve Kaya, A. Deneysel Olarak Sınanmış Grupla Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programları (I., II., III. Ve IV.Cilt). Ankara: Pegem Akademi. |
9 | -Her bir psikolojik danışman adayı, önceki uygulama haftasında planlandığı şekilde ‘sosyal-duygusal’ gelişim alanına ait bir etkinlik uygulamasını yapacak ve Form-6’da yer aldığı şekilde yaptıkları uygulamayı raporlaştıracaklardır. -Uygulanan etkinliklere ilişkin her bir psikolojik danışman adayı Akran Değerlendirme Formunu (Form-7) dolduracaklardır. -Okul psikolojik danışmanı değerlendirmesi (Form-3) -Okul psikolojik danışmanının talebi doğrultusunda okul PDR servisinin işleyişine destek olunması | Owen Korkut F., Owen D.W., Karaırmak Ö. (2013). Okul Psikolojik Danışmanları için El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.PDR Alanında Çalışanlar İçin Etik Kurallar (2000). Ankara: Türk PDR DerneğiErkan, S. ve Kaya, A. Deneysel Olarak Sınanmış Grupla Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programları (I., II., III. Ve IV.Cilt). Ankara: Pegem Akademi. |
10 | - Psikososyal Koruma, Önleme, Müdahale Hizmetleri ile ilgili detaylı bilgi alınacak (Psikososyal müdahale planının incelenmesi, Müdahale ekibine ilişkin bilgi alınması, geçmiş dönemlerde yapılan müdahaleler) ve raporlaştırılacaktır. - Aday psikolojik danışmanlar, ‘Türkiye Bağımlılıkla Mücadele Programı (TBMP)’ hakkında detaylı bilgi edineceklerdir. Okulda bağımlılıkla mücadele kapsamında yürütülen çalışmalar hakkında bilgi alınıp raporlaştırılacaktır. - Danışmanlık tedbiri uygulaması hakkında detaylı bilgi alınıp (uygulama el kitabı ayrıntılı incelenecek) raporlaştırılacaktır. -Danışmanlık tedbiri uygulamaları kapsamında okul psikolojik danışmanı tarafından yürütülen çalışmalar hakkında bilgi alınıp, raporlaştırılacaktır. -Okul psikolojik danışmanının talebi doğrultusunda okul PDR servisinin işleyişine destek olunması -Dokuzuncu uygulama haftasında uygulama okulunun ‘bağımlılıkla mücadele’ programı kapsamında yapılacak sunum ya da benzeri etkinlikler ile ilgili okul psikolojik danışmanı ile istişare yapılarak uygulama planı hazırlanacaktır. | Owen Korkut F., Owen D.W., Karaırmak Ö. (2013). Okul Psikolojik Danışmanları için El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.PDR Alanında Çalışanlar İçin Etik Kurallar (2000). Ankara: Türk PDR DerneğiErkan, S. ve Kaya, A. Deneysel Olarak Sınanmış Grupla Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programları (I., II., III. Ve IV.Cilt). Ankara: Pegem Akademi. |
11 | -Bir önceki uygulama haftasında okul psikolojik danışmanı ile yapılan planlama çerçevesinde her bir psikolojik danışman adayı, hedef gruba (öğrenci ya da veli) bağımlılıkla mücadele programı kapsamında hazırlamış olduğu etkinliği sunacaktır.-Etkinlikle ilgili okul psikolojik danışmanının değerlendirmesi (Form-3) alınacaktır. -Uygulanan etkinliklere ilişkin her bir psikolojik danışman adayı Akran Değerlendirme Formunu (Form-7) dolduracaklardır. -Okul psikolojik danışmanının talebi doğrultusunda okul PDR servisinin işleyişine destek olunması -Onuncu hafta programa uygun olarak, kariyer gelişim alanında, okul psikolojik danışmanı ile belirleyeceğiniz yeterlik ve kazanıma göre müsait olan sınıf düzeyine etkinlik uygulanması için gerekli düzenlemenin yapılması | Owen Korkut F., Owen D.W., Karaırmak Ö. (2013). Okul Psikolojik Danışmanları için El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.PDR Alanında Çalışanlar İçin Etik Kurallar (2000). Ankara: Türk PDR DerneğiErkan, S. ve Kaya, A. Deneysel Olarak Sınanmış Grupla Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programları (I., II., III. Ve IV.Cilt). Ankara: Pegem Akademi. |
12 | -Her bir psikolojik danışman adayı, önceki uygulama haftasında planlandığı şekilde ‘kariyer’ gelişim alanına ait bir etkinlik uygulamasını yapacak ve Form-6’da yer aldığı şekilde yaptıkları uygulamayı raporlaştıracaklardır. -Uygulanan etkinliklere ilişkin her bir psikolojik danışman adayı Akran Değerlendirme Formunu (Form-7) dolduracaklardır. -Etkinlikle ilgili okul psikolojik danışmanının değerlendirmesi (Form-3) alınacaktır. -Okul psikolojik danışmanının talebi doğrultusunda okul PDR servisinin işleyişine destek olunması -On birinci hafta ‘üst öğrenim kurumlarına geçiş süreci ve sınavlar’ hakkında öğrencilere yönelik yapılacak olan sunum ve etkinlikler için okul psikolojik danışmanıyla birlikte gerekli düzenleme ve planlamanın yapılması | Owen Korkut F., Owen D.W., Karaırmak Ö. (2013). Okul Psikolojik Danışmanları için El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.PDR Alanında Çalışanlar İçin Etik Kurallar (2000). Ankara: Türk PDR DerneğiErkan, S. ve Kaya, A. Deneysel Olarak Sınanmış Grupla Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programları (I., II., III. Ve IV.Cilt). Ankara: Pegem Akademi. |
13 | -Bir önceki uygulama haftasında planlandığı şekilde ‘üst öğrenim kurumlarına geçiş süreci ve sınavları (LGS ve YKS) hakkında bilgilendirme etkinliği’ her bir psikolojik danışman adayı tarafından hedef gruba uygulanacaktır. -Etkinlikle ilgili okul psikolojik danışmanının değerlendirmesi (Form-3) alınacaktır. -Uygulanan etkinliklere ilişkin her bir psikolojik danışman adayı Akran Değerlendirme Formunu (Form-7) dolduracaklardır. -Uygulama okulunda üst öğrenim kurumlarına geçiş süreci ve sınavlar (LGS ve YKS) hakkında öğrenci ve velilere yönelik ne gibi çalışmalar yapılmaktadır. Okul psikolojik danışmanından bilgi alınarak ayrıntılı biçimde raporlaştırılacaktır. -Okul psikolojik danışmanının talebi doğrultusunda okul PDR servisinin işleyişine destek olunması | |
14 | -Okul psikolojik danışmanından okul PDR hizmetleri kapsamında kullandıkları test ve envanterlerle ilgili, Form-8’de yer alan açıklamaları kullanarak, ayrıntılı bilgi alınıp raporlaştırılacaktır. -Form-9 kullanılarak okul psikolojik danışmanının uygulama sürecine ilişkin görüş ve değerlendirmeleri alınacaktır. -Aday psikolojik danışmanlar Form-10’da yer alan başlıklara göre uygulama sürecini değerlendirme raporu hazırlayacaklardır. | |
15 | Sürdürülebilir Gelişme Odaklı Eğitim | |