1 | -Okul psikolojik danışmanı ve okul müdürü ile tanışma. -Okul psikolojik danışmanının kariyer öyküsünün alınması (Form-1) - Uygulama okulu ile ilgili detaylı bilgi alınması ve uygulama okuluna ilişkin ilk izlenimler (Form-2) -Öğrenci ve ailelerin okul PDR servisine başvuru nedenleri (sorun alanları) hakkında ayrıntılı bilgi alınıp raporlaştırılacaktır. --Uygulama okulunun okul PDR programı ve sınıf rehberlik programları form-3’ te yer alan başlıklara göre detaylı bir biçimde incelenerek raporlaştırılacaktır | |
2 | Okul PDR hizmetlerinin öğrenci ve velilere tanıtımı amacıyla yapılan çalışmalar nelerdir? -Öğrenci, öğretmen ve velilerin okul PDR servisi ile ilişkisi nasıldır? Öğrenci, veli ve öğretmenlerin okul PDR servislerinden beklentileri nelerdir? -Pandemi sürecinin okul PDR hizmetlerine etkileri neler oldu? (Hangi hizmetleri daha olumsuz etkiledi, hangi hizmetler için fırsatlar yarattı? vb.) -Okul PDR hizmetlerinde yaygın olarak karşılaşılan sorunlar nelerdir? - Okulun rehberlik hizmetleri yürütme komisyonu çalışmalarına (kurul üyeleri, toplantı periyodu, izin verilirse tutanaklar) ilişkin detaylı bilgi alınacak ve raporlaştırılacaktır. -Sınıf rehberliği uygulamaları için Form-4’te yer alan açıklamalar doğrultusunda planlamanın yapılması | |
3 | -Süpervizör öğretim görevlisi ve uygulama okul psikolojik danışmanının onayı doğrultusunda sınıf rehberliği etkinlikleri uygulamalarına başlanması -Sınıf rehberliği etkinliği uygulamasına ilişkin Form-5,6,7ve 8’in eksiksiz olarak doldurulması -Dördüncü uygulama haftasında okulun özel hedefleri ve ihtiyaçları doğrultusunda belirlenen bir konuda öğrencilere yönelik seminer çalışması yapılacaktır. Yapılacak çalışma için okul psikolojik danışmanı ile istişare edilerek planlamanın yapılması beklenmektedir. -Tüm bireysel ve grup çalışmalarında veli izni için Form-15 de yer alan veli izin formunu kullanınız. --Okul psikolojik danışmanının talebi doğrultusunda okul PDR servisinin işleyişine destek olunması | |
4 | -Sınıf rehberliği etkinliği ikinci oturumunun yapılması -Sınıf rehberliği etkinliği uygulamasına ilişkin Form-5,6,7ve 8’in eksiksiz olarak doldurulması -Öğrencilere yönelik olarak planlanan seminer çalışmasının gerçekleştirilmesi ve Form-11’de yer alan değerlendirme formunun doldurulması -Psikoeğitsel grup çalışması hazırlıklarına devam edilecektir. Psikoeğitsel grup çalışmasına ilişkin yönerge için Form-9’da yer alan açıklamaları okuyunuz. --Okul psikolojik danışmanının talebi doğrultusunda okul PDR servisinin işleyişine destek olunması | |
5 | -Sınıf rehberliği etkinliği üçüncü oturumunun yapılması -Sınıf rehberliği etkinliği uygulamasına ilişkin Form-5,6,7ve 8’in eksiksiz olarak doldurulması -Psikoeğitsel grup çalışması hazırlıkları tamamlanacak ve hazırlanan rapor uygulama süpervizörünün onayına sunulacaktır. Psikoeğitsel grup çalışmasına ilişkin yönerge için Form-9’da yer alan açıklamaları okuyunuz. - Yedinci hafta itibari ile ‘akademik-eğitsel’ gelişim alanında desteğe ihtiyacı olan bir öğrenci ile 1 -3 oturumluk periyodik görüşme sürecine başlanacaktır. Süreç tek oturumda sonlanırsa (özellikle ilkokullar için) Psikolojik danışman adayı süreci bir ya da iki öğrenci ile daha sürdürecektir. Toplamda en az üç oturumluk bir periyodik görüşme süreci tamamlanacaktır. Görüşme sürecinde kullanılacak Bilgilendirilmiş onam formu form-12 de yer almaktadır. --Okul psikolojik danışmanının talebi doğrultusunda okul PDR servisinin işleyişine destek olunması | |
6 | -Sınıf rehberliği etkinliği dördüncü (son) oturumunun yapılması -Sınıf rehberliği etkinliği uygulamasına ilişkin Form-5,6,7ve 8’in eksiksiz olarak doldurulması -Psikoeğitsel grup çalışması hazırlıkları son düzeltmeler yapılarak tamamlanacaktır. Psikoeğitsel grup çalışmasına ilişkin yönerge için Form-9’da yer alan açıklamaları okuyunuz. - Yedinci hafta itibari ile ‘akademik-eğitsel’ gelişim alanında desteğe ihtiyacı olan bir öğrenci ile 1 -3 oturumluk periyodik görüşme sürecine başlanacaktır. Süreç tek oturumda sonlanırsa (özellikle ilkokullar için) Psikolojik danışman adayı süreci bir ya da iki öğrenci ile daha sürdürecektir. Toplamda en az üç oturumluk bir periyodik görüşme süreci tamamlanacaktır. Görüşme özeti için kullanılacak form ekte form-13 de yer almaktadır. --Okul psikolojik danışmanının talebi doğrultusunda okul PDR servisinin işleyişine destek olunması | |
7 | -Psikoeğitsel grup çalışması ilk oturumu yapılacaktır. Oturum planı, oturum özeti ve oturumun değerlendirilmesi için Form-6,7, 8 ve 10 eksiksiz bir biçimde doldurulacaktır. - Bu hafta itibari ‘akademik-eğitsel’ gelişim alanında desteğe ihtiyacı olan bir öğrenci ile 1 -3 oturumluk danışma sürecinin ilk oturumu gerçekleştirilecektir. Süreç tek oturumda sonlanırsa (özellikle ilkokullar için) Psikolojik danışman adayı süreci bir ya da iki öğrenci ile daha sürdürecektir. Toplamda en az üç oturumluk bir danışma süreci tamamlanacaktır. Danışma sürecinde Form-12 ve Form-13 kullanılacaktır. | |
8 | -Psikoeğitsel grup çalışması ikinci oturumu yapılacaktır. Oturum planı, oturum özeti ve oturumun değerlendirilmesi için Form-6,7, 8 ve 10 eksiksiz bir biçimde doldurulacaktır. - Bu hafta ‘akademik-eğitsel’ gelişim alanında desteğe ihtiyacı olan bir öğrenci ile periyodik görüşme sürecinin ikinci oturumu gerçekleştirilecektir. Görüşme özeti için Form- Form-13 kullanılacaktır. --Okul psikolojik danışmanının talebi doğrultusunda okul PDR servisinin işleyişine destek olunması | |
9 | -Psikoeğitsel grup çalışması iüçüncü oturumu yapılacaktır. Oturum planı, oturum özeti ve oturumun değerlendirilmesi için Form-6,7, 8 ve 10 eksiksiz bir biçimde doldurulacaktır. - Bu hafta ‘akademik-eğitsel’ gelişim alanında desteğe ihtiyacı olan bir öğrenci ile periyodik görüşme sürecinin üçüncü (son) oturumu gerçekleştirilecektir. Oturum özeti için Form- Form-13 kullanılacaktır. - Konsültasyon çalışması için hazırlık yapılması (okul psikolojik danışmanının önereceği iki öğrencinin problem durumuna göre öğretmen ve/veya veliyle 10 ve 11. Hafta için en az iki (iki) konsültasyon görüşmesi okul psikolojik danışmanı ile planlanacak) ---Okul psikolojik danışmanının talebi doğrultusunda okul PDR servisinin işleyişine destek olunması | |
10 | -Psikoeğitsel grup çalışması dördüncü oturumu yapılacaktır. Oturum planı, oturum özeti ve oturumun değerlendirilmesi için Form-6,7, 8 ve 10 eksiksiz bir biçimde doldurulacaktır. -Veli ve /veya öğretmen ile yapılması planlanan ilk konsültasyon görüşmesi yapılacak ve ekte Form-14’te yer alan Konsültasyon Görüşme Formu kullanılacaktır. ---Okul psikolojik danışmanının talebi doğrultusunda okul PDR servisinin işleyişine destek olunması | |
11 | -Psikoeğitsel grup çalışması beşinci oturumu yapılacaktır. Oturum planı, oturum özeti ve oturumun değerlendirilmesi için Form-6,7, 8 ve 10 eksiksiz bir biçimde doldurulacaktır. -Veli ve /veya öğretmen ile yapılması planlanan ikinci konsültasyon görüşmesi yapılacak ve ekte Form-14’te yer alan Konsültasyon Görüşme Formu kullanılacaktır. ---Okul psikolojik danışmanının talebi doğrultusunda okul PDR servisinin işleyişine destek olunması | |
12 | -Psikoeğitsel grup çalışması beşinci oturumu yapılacaktır. Oturum planı, oturum özeti ve oturumun değerlendirilmesi için Form-6,7, 8 ve 10 eksiksiz bir biçimde doldurulacaktır. -Okul psikolojik danışmanından eğitim-öğretim yılı sonunda Okul PDR Programlarının değerlendirilmesi ile ilgili bilgi alınacaktır (Program değerlendirmede hangi ölçmedeğerleme araçları, veriler ve analiz yöntemleri kullanılmaktadır? Program süreç boyunca periyodik olarak değerlendirilmiş midir? Doğrudan ve dolaylı hizmetlere ne kadar zaman ayrılmıştır? Programının uygulamaları ile ilgili ara değerlendirmeler sonucunda güncellemeler yapılmış mıdır? Sonuç raporu hangi paydaşlara sunulmaktadır? Yukarıda sıralanan başlıklar hakkında detaylı bilgi alınıp, raporlaştırılacaktır.). | |
13 | -Okullarda RPD Uygulamaları-II dersi kapsamında yürütülen uygulama sürecinin ‘Aday psikolojik danışmanının öz değerlendirmesi, Akran değerlendirmesi, okul psikolojik danışmanı ve süpervizör öğretim üyesi tarafından değerlendirme formları ile değerlendirilmesi | Okullarda RPD Uygulamaları-II dersi Kapsamında Okullarda Yürütülen Uygulama Sürecinin Değerlendirilmesinde Kullanılacak Formlar: Form-16: Akran Değerlendirme Formu Form-1 7: Okul Psikolojik Danışmanı Değerlendirme Formu Form-18: Öz Değerlendirme Formu Form-19: Süpervizör Öğretim Üyesi Değerlendirme Formu Form-20: Okullarda RPD Uygulamaları-II Dersi Değerlendirme Formu (Okul Psikolojik Danışmanı) Form-21 : Okullarda RPD Uygulamaları-II Dersi Değerlendirme Formu (Psikolojik Danışman Adayı |
14 | Sürdürülebilir Gelişme Odaklı Eğitim | |